Klacht: defecte Philips 43PUK4900 Ultra HD Led TV aangekocht in 2015

op 27 mei 2020 over Philips in de categorie Electronica Merken

Op 14-02-2020 ingediend bij Philips en een reactie ontvangen van Philips met referentienummer: 9044516 dat de klacht in behandeling is genomen. Nooit meer iets op vernomen van Philips.

Mijn Philips 43PUK4900 Ultra HD Led TV aangekocht in 2015 vertoonde afgelopen maandag vanaf het midden van het scherm naar onderen toe een donkerder beeld.
Dit is bij alle apparaten (Humax, DVD speler enz) hetzelfde. Ook het wisselen van de HDMI kabel en andere HDMI poort op de tv maakte niets uit. TV toen gereset en opnieuw software erin gezet ook zonder resultaat. Op dinsdag had ik geheel geen beeld meer maar alleen geluid. Na info bij een erkende Philips reparatie centrum heb ik vernomen dat de backlight stuk is en de reparatie duurder kost dan de TV gekost heeft. Ik heb de factuur bijgesloten. De TV is ook door mij geregistreerd bij Philips.

In het kader van het gelijkheidsbeginsel mag ik verwachten dat een dergelijke TV ook buiten de fabrieksgarantie langer mee dient te gaan dan 4 jaar. Hierbij verzoek ik dan ook om een passende oplossing of compensatie naar rato van het aanschafbedrag van deze TV. Volgens de wet heb ik recht op een deugdelijk product. Als het product een gebrek heeft, dient de verkoper binnen de verwachte technische levensduur van het product een passende oplossing te bieden binnen een redelijke termijn. Dit staat in het Burgerlijk Wetboek. De Autoriteit Consument amp; Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op www.acm.nlgarantie.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Philips

Alle klachten die gemeld zijn door aflinden