Klacht: Defecte Monitor

op 22 september 2017 over Central Point in de categorie Internetshops - Elektronica

In dec-2015 heb ik bij Centralpoint een Samsungmonitor gekocht.
Na ongeveer een anderhalf jaar ging de monitor problemen vertonen, met een klacht dat na een bepaalde tijd (meestal na een halfuur) de monitor uitvalt.

Met deze storing heb ik contact gezocht met Centralpoint en de monitor werd keurig volgens afspraak opgehaald ter reparatie.
Dit was het begin van een reparatie proces zonder einde……

Na ongeveer een maand werd de monitor retour gestuurd. Bij het uitpakken bleek er een flinke schade aan de zijkant en achterkant van de monitor aanwezig, en ontbraken onderdelen, schroeven, en de kabelgeleider. Bij het testen van de monitor bleek het probleem (uitvallen monitor) nog steeds niet verholpen te zijn! Dus nog steeds een defecte monitor, die als bonus nu ook nog eens beschadigd is.
Hierover heb ik direct contact opgenomen met de klantenservice (ene David Hombroek) van Centralpoint opgenomen, en bewijs aangeleverd met de foto’s van de schade.
Reactie van helpdesk Central Point was dat ik de monitor weer terug kon sturen, met de belofte dat alle schades gerepareerd zou worden.

Na weer een maand wachten heb ik mijn gerepareerde monitor retour ontvangen. Bij het uitpakken van de doos bleek dat aan de onderkant van de verpakking de hoeken van de monitor uit de doos staken waardoor de hoeken van de monitor nu ook zijn beschadigd zijn!
Reactie van Central Point was dat ik het pakket niet had moeten accepteren als deze beschadigd was. Echter deze schade aan de doos was aan de bovenzijde niet zichtbaar, en de ontvanger was niet bekend met wat geleverd werd.
Resultaat na 2 maanden reparatie proces bij Central Point:
• Beschadigde achterkant
• Schade aan de display
• Beschadigde voet
• Beschadigde hoeken
• Ontbrekende schroeven
• Ontbrekende kabelgeleider
• Loszettende behuizing
Ik heb bij Central Point aangegeven dat ik zwaar teleurgesteld ben in de kwaliteit van reparatie, verpakking en het afhandelen van mijn klacht.
De monitor heb ik ondertussen retour gestuurd naar Central Point, zodat men met eigen ogen kan zien in welke staat de monitor verkeerd na de 2 reparatie pogingen.
Gezien de kwaliteit van de reparaties, en de beschadigingen door reparatie en vervoer met de vorige 2 reparaties heb ik er geen vertrouwen in dat de monitor nog gerepareerd gaat worden, en dat alle beschadigingen aan de monitor hersteld gaan worden.
Daarom heb ik een vervangende monitor geëist met dezelfde specificaties, reparatie gaat mij geen goed werkende monitor opleveren zonder beschadigingen.
Het voorstel van Central Point is een regelrechte aanfluiting! Voor een monitor waarvoor ik 509 euro betaald heb, wil men slechts een tegemoetkoming (ook wel fooi genoemd) van 200 euro geven. Reden: u heeft de monitor tenslotte al anderhalf jaar gebruikt.
Terwijl ik gewoon 2 jaar volledige garantie heb, en Central Point zelf een wanprestatie heeft geleverd op alle fronten met de reparatie van de monitor!
Hierbij verwacht ik dat Centrol Point zijn verantwoordelijkheid neemt, en mij in plaats van een oneindig reparatie proces een vervangende monitor aanbiedt met dezelfde specificaties (of creditering). Ondertussen zit ik nu al 2 maanden zonder monitor, en Central Point geeft niet thuis. En als klant krijg je niet echt het gevoel dat je hier wat voorstelt.

Verzending

Klantenservice
Centrol Point neemt geen verantwoordelijkheid en gaat totaal niet over de inhoud. en mij in plaats van een oneindig reparatie proces een vervangende monitor aanbiedt met dezelfde specificaties (of creditering). Ondertussen zit ik nu al 2 maanden zonder monitor, en Central Point geeft niet thuis.

Vervangende monitor geëist met dezelfde specificaties of creditering

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Central Point

Reactie van de melder van de klacht Replay256

4 maanden geleden - En om aan te geven dat het niet om een incident gaat, https://www.klachtenkompa...95-4f4a-9430-2973dd53ad2b https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?t=73955t=73955 https://nl.trustpilot.com/review/www.centralpoint.nl https://www.ervaringensit...beoordelingen-en-klachten https://nederlandreview.n...-pro-actieve-service-4350

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Central Point nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Replay256