Klacht: defect stond niet op de site

op 04 november 2020 over BuyBay in de categorie Internetshops - Algemeen

bij bol.com een fietsendrager uitgezocht. Stond geen defect bij. Na het betalen krijg je een mail met wat er kapot is. Daarbij staat dat het artikel niet geroutineerd kan worden. Echt balen!

Het had fijn gewezen als de juiste informatie over wat er mis is er duidelijk in eerste oogopslag op de site had gestaan.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar BuyBay over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door BuyBay in behandeling genomen

Bericht van BuyBay

8 maanden geleden - Beste Mirjam, Bedankt voor jouw bericht. Wat vervelend om te horen dat je bestelling niet aan jouw wensen voldoet. Wij, BuyBay, geven retourproducten een tweede leven. Vaak zijn deze producten zo goed als nieuw! Het product is alleen even uit de verpakking geweest, heeft (lichte) schade of mist een onderdeel. We testen de producten en programmeren ze indien nodig opnieuw. Originele verpakkingen die niet meer geschikt zijn, worden vervangen. De toestand van elk artikel wordt online beschreven. Zo weet je precies wat je koopt. We hebben de advertentie voor je nagekeken en we zien dat het artikel als volgt stond omschreven: Dit product heeft een beschadiging: bevestiging voor de lamp afgebroken. Krassen op verschillende onderdelen. De verpakking is beschadigd. Helaas komt dit niet altijd even duidelijk naar voren op de website van bol.com en heb jij dit niet gezien voordat je tot bestellen over ging. Onze excuses hiervoor! Het is absoluut altijd mogelijk om te retourneren. Mocht dit niet zijn wat je van de bestelling had verwacht, kun je de bestelling binnen 30 dagen na ontvangst retour sturen. Omdat het om een groot product gaat, willen we graag een afhaalopdracht voor je inplannen bij koeriersdienst Dynalogic. Dit kan van maandag tot en met vrijdag. We kunnen helaas niet een specifiek dagdeel inplannen. Welke dag schikt jou het beste? Zodra we jouw reactie hebben ontvangen, plannen we de afspraak voor je in en ontvang je een bevestiging per mail. Wanneer je bestelling retour is gekomen, ontvang je binnen 5 werkdagen het aankoopbedrag terug. Mocht je voor achteraf betalen hebben gekozen, zal de betalingsverplichting komen te vervallen. We hopen je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wensen je een fijne dag toe! Met vriendelijke groet, Kristel - BuyBay Klantenservice

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat BuyBay een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

BuyBay

Heeft op 27 mei 2021 om 16:20 geantwoord

De klant heeft altijd de mogelijkheid om binnen 30 dagen te retourneren op basis van het herroepingsrecht. In dit geval moest er een ophaalopdracht geplaatst worden.
Wij hebben helaas nooit reactie ontvangen van de klant om de fietsendrager op te kunnen halen. We gaan er daarom ook uit dat deze klacht afgesloten kan worden.

Alle klachten die gemeld zijn door Mmml