Klacht: Defect nieuw Wasautomaat Miele/ WKB 130 WCS

op 14 mei 2016 over Miele in de categorie Huishoudelijke apparatuur

Mijn klacht is ontstaan nadat de Miele monteur 2 weken geleden langs is geweest. Wat aanvankelijk begon met een tikkend geluid (waarop 4 veren van de trommel zijn vervangen) is na een ‘update’ van de wasautomaat een storing van de verwarming geworden en een deur die niet meer opengaat (gaat alleen nog open via de noodvergrendeling)…… Terwijl de monteur bezig was met de update zag hij iets vreemds en gaf hij aan dat hij een storing zag bij het opwarmen/ temperatuur van de automaat. Vervolgens vroeg hij aan mij of de was schoon uit de machine kwam, ja de was kwam altijd schoon uit de machine (inmiddels niet meer). Hij liet weten dat het dan geen storing was maar dat het aan de software van zijn computer lag?! In iedergeval ik vond het vreemd en had er geen goed gevoel bij maar de veren waren vervangen en het tikkend geluid weg. Monteur is weggegaan en liet weten dat het allemaal weer werkt. Maar u raad het al na de update doet de verwarming het niet meer en blijft de deur gesloten….. Vervolgens na anderhalf week (?!) weer een andere Miele monteur langsgekomen en die liet weten dat hij dit probleem nog niet eerder had gezien en wist hij ook niet precies wat er aan de hand was. Hij was enigszins verbaasd….. Hij moest een geheel nieuw onderdeel bestellen, zit waarschijnlijk ergens een breukje in een kabeltje (?!). En op dat onderdeel zitten wij nu nog steeds te wachten. Inmiddels bijna 3 weken verder en geen was meer kunnen draaien en met een actief gezien geen fijne gewaarwording!! De machine is op 2 januari 2015 bij ons afgeleverd dus nog geen 2 jaar oud. Alles wat ik had verwacht van een Miele maar niet dat ie er na bijna anderhalf jaar al de brui aan zou geven. Ik ben op z’n ‘zachts’ gezegd zwaar teleurgesteld en heb totaal geen vertrouwen meer in het Miele apparaat. In die 30 jaren dat ik in het bezit ben van een wasautomaat nog nooit zonder gezeten en ik kan u vertellen dat waren geen Miele wasautomaten.

Ik ben pas tevreden als er een nieuw wasautomaat komt of ik wil m'n geld terug (1089 euro). Ik heb er totaal geen vertrouwen meer in en verwacht dat de automaat vanaf nu alleen nog maar voor problemen gaat zorgen. Miele zelf blijft vasthouden aan de 2 jaar fabrieksgarantie/ hun voorwaarden maar als ik Miele was zou ik geen enkele klant met zo'n wasautomaat willen opzadelen (horror scenario voor een klant) en deze zo snel mogelijk uit de roulatie halen. Meer heb ik er op dit moment niet over te zeggen en hoop dat er hoe dan ook snel actie wordt ondernomen.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Miele

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Miele nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Mevr. Bauman