Klacht: Defect aan modem

op 03 juli 2012 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Ik maak sinds een aantal jaren gebruik van Tele2 Internet en vaste telefonie. SInds 10 februari van dit jaar heb ik ook interactieve tv gekregen en vanaf dat moment is het een drama. Bij het aansluiten van de decoder voor de tv bleek dat mijn modem na een eerdere val een los contactpuntje had bij de aansluiting van de hoofdtelefoonlijn. Dit was voorheen geen bezwaar echter nu bevroor het beeld van de tv iedere keer als er tegen het tafeltje waar de modem opstaat gestoten werd of er hard op de vloer gestampt werd. Meestal kon ik dit zelf weer oplossen door de stroom van het modem af te halen en even te wachten, maar al snel bleek dit zo vaak voor te komen dat het als zeer storend werd ervaren. Er is hiervoor na lang aandringen en meerdere malen telefonisch contact een monteur voor langs geweest die i.o.v. Tele2 moest bekijken of dit aan mijn aansluitingen in huis lag of daadwerkelijk aan het modem. Na langdurig onderzoek kon de monteur niet anders concluderen dan dat het toch echt aan de modem lag en niet aan mijn aansluitingen. Hij heeft toen niet meer dan 5 verschilende nieuwe modems geprobeerd die geen van alle werkte. Na deze conclusie heeft hij zelf telefonisch contact opgenomen met Tele2 en zijn bevindingen door gegeven. Hij had het vermoeden dat er bij Tele2 zelf iets omgezet, gewijzigd of wat dan gedaan moest worden om de nieuwe modem te activeren. Dit werd ontkent en na wat gerommel kon hij de modem weer aan de praat krijgen. Zijn advies was om het dan nog maar even aan te kijken en bij regelmatige herhaling toch maar weer contact op te nemen met Tele2 en wederom mijn klacht te uiten. Dit doe ik dus met tussenposen van enige tijd regelmatig en niemand schijnt mij te kunne helpen. Ik heb inmiddels zelf ook al 2x een nieuwe modem toegezonden gekregen en deze zonder succes weer geretourneerd. Ze doen het niet en het power knopje blijft rood. Ik heb via vrienden op internet geprobeerd mijn klacht door te geven bij de virtuele asistent omdat er schijnbaar geen andere mogelijkheid bestaat. Deze begrijpt mijn probleem niet en zegt steeds dat ik de klantenservice moet bellen. Maar ik kan niet bellen!!! Met mijn mobiele telefoon kan ik geen 0900 nummers bellen en iemand anders lastigvallen met een telefoongesprek van 0,10 cent per minuut kan ik niet aan beginnen. Ik kan dus niks doorgeven en ben het nu eigenlijk wel zat en wil van mijn abonnement af. Ik zag echter dat ik een contract heb tot februari 2013 en indien ik dit tussentijds wil opzeggen moet ik een boete van 239,00 euro betalen.

Ik had het wel zo netjes gevonden als Tele2 in de afgelopen 5 maanden, na al die telefoontjes zelf een keer erop was gekomen om nog maar een keer een monteur te sturen ten einde dit probleem op te lossen. Dit duurt toch veel te lang?

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Tele2 in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Tele2 een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Tele2

Heeft op 04 juli 2012 om 12:59 geantwoord

Vervelend dat de diensten niet naar tevredenheid werken. Bij vragen of problemen met onze diensten kan contact opgenomen worden met de klantenservice: http://www.tele2.nl/klantenservice.html Bij de klantenservice kunnen we er alles aan doen om een passende oplossing te bieden. Daarnaast is er ook de optie om online een vraag te stellen op het forum: https://forum.tele2.nl/ Op het forum zijn gebruikers en medewerkers aanwezig om elkaar te helpen.

Alle klachten die gemeld zijn door karinvanrijt