Klacht: BLIJKBAAR GARANTIE TOT AAN DE DEUR

op 29 mei 2018 over Dealer Occasionhuis Oss in de categorie Autodealers

Maandag 14 Mei j.l. hebben wij een Peugeot 308 aangeschaft bij het Dealer Occasionhuis te Oss. Deze zou volgens de verkoper (Ruud) in zeer goede staat zijn. Samen hebben wij besloten om dezelfde dag een proefrit te maken. Na een testrit werd ons de BOVAG garantie vormen mede gedeeld. Eerst kwamen wij in aanmerking tot 6 maanden BOVAG wat al snel terug gedraaid naar 3 maanden op kilometer stand. Of de wettelijke garantie (non-conformiteit). Hierbij gekozen voor het laatste.

Nu, 14 dagen later op 28 Mei j.l. onderweg naar Capelle aan de IJssel kregen wij de melding op het display te zien: motor oververhit. Wij direct de auto langs de kant gezet en de ANWB gebeld. De medewerker (Hakim) van de ANWB heeft ons uitstekend geholpen, na het uitlezen van de auto constateerde hij dat er nog veel meer mis was met de auto. Niet alleen een lek in de koelvloeistof en de leiding (het huisje), maar ook dat de kleppendek dichtzat met kit (i.p.v. een pakking) waardoor, er een olielek ontstaan is, hierdoor zijn de bougiesbobines onder olie te komen zitten. De medewerker gaf aan dat de auto een rijdende tijd bom was. En dat deze niet zo verkocht had mogen worden.

De auto is weggesleept door de ANWB naar garage Caspian autoservice in Rotterdam. Pouya en zijn team hebben de auto op 29 Mei j.l. nagekeken en zijn zich kapot geschrokken, dat de auto in deze (slechte) staat zich bevind. Ook gaven zij aan dat dit eerder geconstateerd had moeten worden en ons daarvan op de hoogte moeten stellen. Direct hebben wij telefonisch contact opgenomen met het occasionhuis, zodat zij met een oplossing konden komen, zodat dit netjes afgehandeld kan worden. Zij gaven na veel belletjes aan, dat het niet hun fout is en dat het ons probleem is. Dus met andere woorden dit is dus garantie tot aan de deur!?

Conclusie: wij zijn hier zoals jullie begrijpen, enorm teleurgesteld en boos over. En voelen ons enorm bedonderd. Na veel uitzoek werk op internet en een jurist gesproken te hebben, hebben wij geconstateerd dat wij het recht hebben op een vergoeding van de schade die al reeds aanwezig was.

Bij deze willen wij Hakim van de ANWB en Pouya van Caspian autoservice enorm bedanken voor hun hulp en advies.

Wij hopen op een goede afloop.

De schade die aanwezig was en nu verergerd is vergoeden aan ons.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Dealer Occasionhuis Oss

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Dealer Occasionhuis Oss nog niet in behandeling is genomen.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Dealer Occasionhuis Oss in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dealer Occasionhuis Oss een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dealer Occasionhuis Oss

Heeft op 20 augustus 2018 om 10:02 geantwoord

De Peugeot is door ons opgehaald, voorzien van een ruilmotor en weer retour gebracht. Dit alles naar aanleiding van de conclusies uit het technische taxatierapport en zonder kosten voor de klant. Wij vertrouwen erop dat alles naar volle tevredenheid is opgelost en wensen u veel prettige en veilige kilometers toe.

Alle klachten die gemeld zijn door Peugeot 308