Klacht: De verloren bril

op 11 maart 2020 over Van der Valk in de categorie Reizen Algemeen

Van donderdag 161 tot zondag 191 verbleven wij in hotel Van Der Valk Leusden.
Op vrijdagavond 171 aten we in het restaurant van het hotel, waar ik mijn bril op de tafel vergat.
Op zaterdagmorgen 181 melden wij ons aan de ontvangstbalie het verlies in het restaurant aan te geven en om de vergeten bril terug te krijgen maar deze was daar helemaal niet aanwezig. Ons lijkt het logisch dat degene die de tafel opruimt deze bril afgeeft aan de receptie of de moeite doet om te zien welke gast zij bediend hadden. Zaterdagavond ook niets gevonden.
Op zondagmorgen 191 melden wij ons om uit te checken en nog steeds geen spoor van mijn bril.
U dient te weten dat het niet gaat om een leesbril maar om een bril om beter ver te zien, vooral nodig in de auto.
Zondagnamiddag deed ik aangifte via mail bij het hotel, ook omdat ik vond dat er heel licht omgesprongen werd met mijn klacht.
Op maandag 201 ben ik een nieuwe bril gaan bestellen omdat ik echt niet zonder kan en het ook enkele dagen nog duurt voor die gemaakt is, kostprijs 400 euro.
Op dinsdag 211 kreeg ik telefoon dat mijn bril teruggevonden was.
De dienster in kwestie bleek mijn bril in haar locker te hebben gestoken om hem dinsdag na haar vrije dagen af te geven aan de receptie, zo was de uitleg.
Op 211 trachtte ik de bestelde bril af te zeggen, doch dit bleek niet mogelijk gezien de aanmaak van de glazen bij de leverancier van de brillenwinkel reeds gebeurd was.
Kortom ik eindigde dit reisje met de aankoop van een bril van 400 euro voornamelijk omdat een personeelslid van Van der Valk foutief gehandeld had en mij op die manier op kosten heeft gejaagd.
Na melding blijkt Van der Valk Leusden niet bereid tot enige commercieel gebaar, gezien ik (en niet het hotel) volgens hun verantwoordelijk was voor het verlies van mijn bril.
Eigenlijk te gek voor woorden, maar een bewust gebrek aan empathie van deze, naar men ons wil laten geloven, klantvriendelijke organisatie.

Het is nooit de bedoeling geweest om een vergoeding te krijgen voor de nieuwe bril. Deze bril was effectief niet nodig geweest maar zal wel gebruikt worden nu hij toch aangekocht is.
Wat ik wel wil is dat Van Der Valk zijn fout erkent en dit doet door mij een voucher aan te bieden voor een overnachting in Van Der Valk Mechelen (kersvers hotel in mijn woonplaats)

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Van der Valk

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Van der Valk nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door luciussilvae