Klacht: De Tuinenconcurrent levert niet wat is afgesproken en komt beloftes niet na

op 26 mei 2016 over De Tuinen Concurrent in de categorie Tuin

Wij hebben onze beschoeiing laten maken door detuinenconcurrent. Deze werd aan ons bevestigd met gebruik van 7×7 hardhouten palen, en 50cm hart-op-hart. Maar helaas is de beschoeiing met 6×6 hardhouten palen gemaakt, en ca 55-60cm hart-op-hart.

Echter het grootste punt van kritiek is de gemaakte constructiefout. In een hoek is de beschoeiing niet aan elkaar vastgemaakt en is gaan wijken. Hierdoor liep aarde weg.

Door toepassing van te weinig schroeven is de deklat in de zon krom getrokken en gaan golven. Deze moet worden vervangen. Daarnaast zijn enkele van de gebruikte schroeven van de gording gebroken omdat ze de werking van het hout niet konden opvangen.

De trekstangen zijn ook bevestigd aan 6×6 palen, welke het gewicht van de tuin niet kunnen houden. Hierdoor is de beschoeiing iets bol komen te staan.

Ook zou detuinenconcurrent het grondwerk bij de beschoeiing doen. Helaas heeft hij hier – ondanks dat het was overeengekomen en bij de prijs in zat – vanaf gezien. Dit is niet gecompenseerd. Dit grondwerk zou hij samen met het grondwerk in de rest van de tuin doen. Maar ook daar heeft hij vanaf gezien. Wel heeft hij een derde partij gevraagd het over te nemen, maar dat kostte 350 euro meer dan het overeengekomen bedrag. Hier zijn wij niet mee akkoord gegaan.
Het worteldoek zou ook nog geplaatst worden, hier hebben we voor moeten bellen, mailen, whatsappen en voicemails inspreken. Gelukkig werd dit 1 dag voordat het grondwerk gedaan werd bij ons afgeleverd. Helaas een meter te kort, en zonder bevestigingsmateriaal. Ook het bevestigen van worteldoek zat bij de prijs in, maar is niet uitgevoerd.

De beschoeiing is een echte aanfluiting. Dit hadden we nooit aan de tuinenconcurrent moeten toevertrouwen.

Vergoeding voor het te weinig gebruikte materiaal, het goedkoper gebruikte materiaal, het kapotte / vervormde en dus te vervangen materiaal, en het niet geleverde werk.
Dit komt samen neer op een vergoeding van minimaal 395 euro.

Alle klachten die gemeld zijn door dennisminderhoud