Klacht: datum verzetten van meterwisseling wordt onmogelijk gemaakt

op 03 september 2016 over Stedin in de categorie Energieleveranciers

Ik ontving van Stedin een brief met een datum waarop een monteur de meters komt vervangen. Via een website kun je de datum ‘eenvoudig’ verzetten.
Die website werkt helemaal niet, foutmelding op foutmelding, drie dagen op rij.
Ik heb hun klantenservice gemaild (Stedin) en krijg tot mijn verbijstering het bericht dat dit hen niet aangaat, maar dat ik bij de energieleverancier moet zijn. Bij Eneco dus. Daarbovenop kreeg ik vandaag een mail dat volgende week, op de datum uit de brief, waarop ik niet aanwezig kan zijn, een monteur langskomt en ik thuis dien te zijn. Waar is Eneco in godsnaam mee bezig?
Ik heb negen keer in een week tijd geprobeerd de datum te veranderen, maar zonder succes. Met bellen sta ik zolang in de wacht, dat mijn pauze niet lang genoeg is en heb lange werkdagen, bellen lukt dan niet meer.

Het klantenforum van Eneco wijst terug naar Stedin, omdat Eneco zich niet bezig houdt met de meters.

Van het kastje naar de muur.

to klantenservice@stedinmeetbedrijf.nl
LS,

Ik wil de door u geplande afspraak om mijn gasmeter te vervangen verplaatsen, maar uw website (herplannen) werkt niet. Meerdere mensen hebben dit probleem ervaren, dus jammer dat het nog niet verbeterd is.

Onderwerpnummer xxxxxxx postcode xxxxx nummer xxxxxxx wil de afspraak van woensdag 07-09-2016 afzeggen en een nieuwe afspraak maken voor maandag 17-10- 2016 tussen 09.00 en 10.00 uur.

Ik verzoek u dringend om binnen een week na vandaag, 01-09-2016 een reactie te geven.

Dat is toch een duidelijke brief?
Maar volgens de antwoordmail van Stedin gaat hen dit niet aan!
Hoe dom kun je zijn?

De website van Eneco werkt ook niet, mijn acht pogingen om via het contactformulier een bericht te sturen lopen vast op foutmeldingen.

Helemaal waardeloos!

Wanneer ik een schriftelijke bevestiging (in de mail) krijg van Stedin, voor dinsdag 8 september, dat de datum wordt aangepast volgens mijn wensen.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Stedin over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Stedin in behandeling genomen

Bericht van Stedin

2 maanden geleden - Geachte mevrouw Wulffers, Wat vervelend om te lezen dat het herplannen van de afspraak moeizaam gaat. Ik zie in de e-mail die u in uw klacht heeft geplakt is gericht aan de klantenservice van Stedin Meetbedrijf. Stedin Netbeheer (waar u de afspraak mee heeft) is een ander bedrijf dan Stedin Meetbedrijf. Hierdoor is het mogelijk dat als u uw e-mail richt aan Stedin Meetbedrijf, zij uw vraag niet kunnen beantwoorden. Zij hebben immers geen inzage in onze gegevens. Ik zie dat u inmiddels een reactie hebt ontvangen op uw e-mail die u hebt verstuurd via ons contactformulier. Als u nog vragen heeft, hoor ik dit graag van u. Met vriendelijke groet, Sara-Jane

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Stedin een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Stedin

Heeft op 30 september 2016 om 14:08 geantwoord

Geachte mevrouw Wulffers,

Wat vervelend om te lezen dat het herplannen van de afspraak moeizaam gaat.

Als u nog vragen heeft, hoor ik dit graag van u.

Met vriendelijke groet, Sara-Jane

Alle klachten die gemeld zijn door wulffers.p