Klacht: Dataverbruik

op 02 januari 2018 over Simpel in de categorie Mobiele Telefonie

Ik heb vandaag een SMS ontvangen wat betreft het afsluiten van mijn SIM-kaart. Ik heb een rekening van 99,99 ontvangen. Nu heb ik gekeken wanneer deze MB’s verbruikt zijn. Dit is geweest op 11-12-2017. Bij het ontvangen van deze SMS heb ik direct de datagegevens uitgezet. Toch staat hier al een bedrag van 20,- dat ik over mijn bundel zou zijn gegaan. Hoe snel gaat dat bij Simpel? Voor een jaar terug heb ik contact gehad met Simpel over hetzelfde onderwerp. Toen is door Simpel doorgegeven dat mijn abonnement van de 15e tot de 15e loopt.

Mijn gedachte was dus dat ik half december weer gebruik kon maken van mijn MB’s. Daar heb ik alleen amper gebruik van gemaakt gezien ik ten alle tijde WiFi bereik heb gehad. Toch heeft mijn data aangestaan terwijl ik op dat moment onderweg naar de trein was en zeker weet dat ik alles uitgeschakeld had, zelfs mijn WiFi om batterij te sparen. In de trein heb ik gebruikt gemaakt van de WiFi van de NS, en ook hier heeft mijn data aangestaan aldus Simpel. Ik hoor in mijn omgeving en lees op internet dat hier meer problemen zijn geweest wat betreft dit onderwerp.

Ik ben tevreden als deze kosten ongedaan gemaakt worden. Het lijkt er op dat er MB's gerekend worden die ik sowieso niet gebruikt heb. En dan heb je als student weer een rekening van 100,-. Ik ben niet voor niets voor een goedkope bundel gegaan.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Simpel over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Simpel in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Simpel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Simpel

Heeft op 22 februari 2018 om 12:03 geantwoord