Klacht: data buiteland goedkoper dan buiten bundel tarief nederland

op 25 juli 2016 over Simyo in de categorie Mobiele Telefonie

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Mijn stief dochter kreeg weer eens een rekening voor buiten bundel..ok dom moet ze aan denken..maar nu zie ik dat als ze over de grens bv duitsland was geweest had dit maar 13,50 gekost nu kost het 34 euro..beetje krom..uitleg van Simyo..dat komt omdat de eu bepaald wat er in buiteland gevraagd mag worden..
dat zal best maar waarom voel je dan gediscrimineerd in je eigenland..je betaald ja het 3 voudige dan als je in buiteland gebruik maakt van internet.

Gewenste Oplossing:

Rekening word wel betaald,, maar zou graag zien dat de buiten bundel data gebruik in verhouding komt met buitenland tarrief.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Simyo

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Simyo nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Simyo in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Simyo een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Simyo

Heeft op 08 augustus 2016 om 14:21 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste EduardVerhoeff,

Wat enorm vervelend dat er sprake is van buitenbundelkosten vanwege internetverbruik! Het klopt dat het bedrag voor het internetten buiten de bundel duurder is dan het internetten in het buitenland binnen de EU. Dat is nu het geval. Dit komt omdat wij in verband met technische redenen nog niet de werkelijke prijs voor internet in het buitenland kunnen afrekenen. Dat hoort namelijk één MB vanuit de bundel + € 0,06 toeslag te zijn. Voor nu is het een meevaller voor velen dat er geen MB's vanuit de bundels worden gerekend. Dit gaat in de nabije toekomst wel gebeuren. Ik begrijp zeer zeker dat je je benadeeld voelt.

Wij willen je vragen om, als je dat nog niet hebt gedaan, ons te benaderen via onze eigen kanalen. Dit kan via email op Webcare@simyo.nl of via ons forum via www.simyo.nl/forum.

Wij kijken dan graag naar je situatie.

Vriendelijke groet,
Simyo Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door EduardVerhoeff