Klacht: Dat spreekt BOEKdelen.

op 17 september 2017 over Van Dijk Educatie in de categorie Boekhandel

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Soms vraag ik mezelf af waar de menselijkheid is gebleven in deze tijd. We leven in een maatschappij, waarin niet de mens op de eerste plaats staat, maar de regeltjes en wetten. Ik doel dan vooral op bedrijven en instanties. En alles draait om geld en ik merk dat het me steeds meer gaat tegenstaan. Ik dien een klacht in over Van Dijk educatie.
Ja, mijn zoon heeft 2 boeken niet ingeleverd voor de deadline van inleveren. We hebben te maken met kinderen in een puberleeftijd en die vergeten nog wel eens iets. Ik had dit bij het inleveren van de andere boeken wel gemeld. Met excuses, maar dat we die 2 boeken later op zouden sturen. Ze lagen namelijk nog in zijn kluisje en de school is dicht tijdens de zomervakantie. De school ging trouwens ook nog verhuizen naar een andere locatie.
Ik kreeg echter geen reactie op mijn melding, maar wel enkele weken later een factuur.
Ik heb hier op een mail gestuurd met nogmaals de melding dat de boeken iets later zouden komen. Geen reactie.
De scholen waren inmiddels gestart, mijn zoon heeft gelukkig de boeken nog kunnen vinden en ik had hem opgedragen de boeken te verzenden,
Leuk weetje tijdens dit verhaal, mijn dochter die ook boeken heeft van Van Dijk, zit nog steeds op 2 boeken te wachten en haar school is ook al weer gestart.
De dag dat mijn zoon de boeken ging versturen, kreeg ik een aanmaning van de factuur.
Van Dijk negeert dus mijn mails, reageert niet, maar stuurt dus doodleuk een aanmaning. Hierop heb ik meteen gebeld, dit was 4 september 2017, ik kreeg aan de telefoon eerst via een ingesproken bandje te horen dat Van Dijk zijn verontschuldigingen aanbood voor het niet tijdig kunnen leveren van alle boeken (en nee dat lag niet aan die 2 boeken die hier nog liggen, want volgens het niet zo aardige en betrokken meisje aan de telefoon had Van Dijk die allang opnieuw moeten kopen). Ik had niet het idee, dat er echt geluisterd werd naar mijn verhaal en voelde me afgescheept. Ik moest gewoon betalen. Voor 2 boeken bijna 66 euro. Ik kon die boeken zelf verkopen werd me nog laconiek gezegd. Ik vroeg bij wie ik een klacht kon indienen. Dit kon via hun website. Ik heb dit meteen gedaan en ik kreeg een melding dat ik binnen 2 dagen benaderd zou worden n.a.v. mijn klacht. Dit was dus 4 september. Op 12 september heb ik een mail gestuurd, dat ik nog niets had vernomen n.a.v. mijn klacht. Geen reactie! Op zaterdagavond, 16 september kreeg ik een mail, totaal niet inhoudelijk op mijn klacht, maar dat ik gewoon MOET betalen, want anders zou er een incassoprocedure gestart worden en kan mijn zoon geen boeken meer van hun krijgen. Ik vind het zo jammer dat men altijd gaat dreigen, waar is de menselijkheid gebleven, waar zijn trouwens de resterende boeken van mijn dochter gebleven? Mijn oplossing luidt als volgt, wij sturen alsnog de 2 boeken terug en dan zijn we klaar. Van Dijk gebruikt zowel nieuwe als gebruikte boeken, dus ze kunnen deze volgend jaar gewoon weer gebruiken. Daarnaast verwacht ik dat de ontbrekende boeken van mijn dochter ook meteen worden opgestuurd. Of heb ik toch iets meer begrip voor de vertraging dan Van Dijk zelf heeft?

Gewenste Oplossing:

Als ik de boeken terug kan sturen zonder verder gedoe!

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Van Dijk Educatie over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Van Dijk Educatie in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Van Dijk Educatie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Van Dijk Educatie

Heeft op 18 september 2017 om 09:10 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Leontien,

Wij vinden het erg vervelend dat er twee boeken niet zijn ingeleverd en u hiervoor een schadenota heeft ontvangen.

Helaas is het niet meer mogelijk om de twee boeken naar ons op te sturen en dat hiermee de schadenota komt te vervallen. De uiterste inleverdatum was 1 augustus 2017, tot deze datum had u de tijd om de boeken nog te retourneren.

Wij willen u adviseren de schadenota van € 65,65 te voldoen.

Vriendelijke groet,
Annemiek
Afdeling klantenservice VanDijk

Heeft op 18 september 2017 om 12:16 geantwoord

Beste Annemiek,

Ik vind dit iets te makkelijk. Ik heb nooit iets van jullie gehoord n.a.v. mijn briefje over deze 2 boeken, toen de rest wel werd ingeleverd. Ik heb vervolgens nooit iets gehoord n.a.v. mijn klacht op 4 september 2017 en nu moet ik gewoon veel geld betalen (ik ben een alleenstaande moeder en het bedrag van de 2 boeken, die ik overigens hier in prima staat heb liggen en zo kan opsturen, daar moeten ik en mijn kinderen een week van eten) en wordt er bovendien gedreigd met een incassobureau. Ik begrijp het probleem niet, ik stuur gewoon alsnog de 2 boeken op Leg me nu eens heel goed uit, waarom dit niet kan. Tevens wil ik een uitleg waarom er niet eerder contact met mij is opgenomen.Ook niet n.a.v. mijn klacht, waarin jullie beloven binnen 2 dagen mij te benaderen. Is gewoon niet gebeurd. Ik heb daarop vervolgens op 12 september een mail over gestuurd, wederom geen reactie, maar nu wel dreigen met een incassobureau. Dit kan echt niet! En waarom jullie wel zoveel vertraging mogen hebben met verzenden, maar een jongen van 17 niet en die willen jullie vervolgens wel bijna 70 euro uit zijn zakken trekken. Leg me eens uit! Dit antwoord is te makkelijk. Gewoon betalen, zo gewoon is dat voor mij niet namelijk. Ik hoor graag van u.

Met groet, mevrouw Derks

Bericht van Van Dijk Educatie

2 maanden geleden - Beste mevrouw Derks, Op 27 juni 2017 hebben wij het inleverformulier gemaild naar beide e-mailadressen die bij ons bekend staan in het systeem. Vervolgens hebben wij op 18 juli 2017 een herinnering gestuurd over de 2 boeken die nog niet waren ingeleverd. Hierin hebben wij aangegeven dat u nog de mogelijkheid heeft tot 1 augustus 2017 om de boeken op te sturen. Ook deze e-mail hebben wij naar beide e-mailadressen die bij ons bekend zijn gemaild. 9 augustus 2017 is het eerste moment waarop u contact met ons heeft gehad, helaas is dit dan te laat voor het nog opsturen van de boeken. Wij hebben meerdere malen een e-mail gestuurd over het inleveren en de boeken die niet ingeleverd zijn. De schadefactuur zal van kracht blijven. Vriendelijke groet, Annemiek Afdeling klantenservice VanDijk

Reactie van de melder van de klacht Mevr. Derks

2 maanden geleden - Beste Annemiek, Wij kregen een mail dat we tot 1 augustus de tijd hadden om al de boeken in te leveren. Wij hebben de boeken verstuurd d.d. 27 juli ( ik heb het bewijs nog van Postnl met de track en trace scan) met een notitie erbij waarin ik mezelf excuseer voor het missen van 2 boeken, maar dat die later opgestuurd zouden worden. Hierop heb ik nooit reactie gehad, tot het moment van de factuur. Uw uitleg klopt dus niet. En nog heb ik dus geen antwoord gekregen waarom niemand gereageerd heeft op deze notitie (die jullie dus al in juli ontvangen hebben), maar ook niet op mijn klacht d.d. 4 september. Graag alsnog een uitleg waarom Van Dijk niet reageert op brieven en mails, maar wel verwacht dat wij braaf luisteren en als wij dat niet doen, dat er meteen gedreigd wordt met een incassobureau. Zoals tevens een uitleg dat jullie wel met vertraging boeken mogen leveren, maar totaal geen begrip tonen voor mijn verhaal. Alvast dank hiervoor. Met vriendelijke groet, Mevrouw Derks

Bericht van Van Dijk Educatie

2 maanden geleden - Beste mevrouw Derks, Naar aanleiding van uw verhaal gaan wij de schadefactuur van € 65,65 uit coulance crediteren! U ontvangt binnenkort een creditnota met daarop het bedrag. Vriendelijke groet, Annemiek Afdeling klantenservice VanDijk

Reactie van de melder van de klacht Mevr. Derks

2 maanden geleden - Beste Annemiek, Dank u wel voor uw coulance. Toch blijf ik het jammer vinden geen inhoudelijk antwoord te krijgen op mijn vragen. Maar goed, fijn dat we het zo nu op hebben kunnen lossen. Ik zie de creditnota tegemoet. Met vriendelijke groet, mevrouw Derks

Reactie van de melder van de klacht Mevr. Derks

1 maand geleden - Beste Annemieke, Tot mijn verbazing en schrik kreeg ik toch weer een factuur met nu 40 euro extra incassokosten. Willen jullie hier ook zo snel mogelijk een creditnota van sturen? Met vriendelijke groet, Mevrouw Derks

Bericht van Van Dijk Educatie

1 maand geleden - Beste mevrouw Derks, De aanmaning heeft de creditering gekruist, deze kunt u als niet verzonden beschouwen. Het openstaande saldo in het account van Jannes is nul. Vriendelijke groet, Gerda Afdeling klantenservice VanDijk

Alle klachten die gemeld zijn door Mevr. Derks