Klacht: Dalvrij abonnement, verkeerde informatie verstrekt

op 08 februari 2017 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Voordat ik mijn Dalvrij abonnement van 100 euro per maand heb genomen heb ik eerst via de chat en per telefoon bij NS nagevraagd of ik ook vrij kan reizen als ik voor 16.00 incheck en na 16.00 een overstap heb bij een andere vervoerder.
Zij gaven als informatie dat de inchecktijd leidend is, en het niets uitmaakt dat ik overstap bij een andere vervoerder. (De print van dit chatgesprek heb ik overigens nog.)
Nu blijkt dus dat als ik na de daluren overstap bij een andere vervoerder ik gewoon bij moet betalen en mijn abonnement niet geldt. Wanneer ik een overstap had gehad bij NS was het geen probleem geweest. Op basis van deze informatie heb ik de keuze gemaakt om te verhuizen en op deze manier wordt het onbetaalbaar.

Wanneer NS mijn extra kosten vergoedt die ik maak na de overstap bij de andere vervoerder.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

NS

Heeft op 27 februari 2017 om 15:49 geantwoord

Geachte mevrouw Janssen,

Hartelijk dank voor uw reactie welke wij op 8 februari 2017 via Klacht.nl hebben ontvangen. Allereerst onze excuses voor deze late beantwoording. U ontvangt dit antwoord zowel via Klacht.nl als ook van de Klantenservice van NS. Wilt u reageren of vragen wij u om iets naar ons op te sturen? Dan kan dat door de e-mail welke u van NS zelf krijgt, te beantwoorden.

U geeft aan dat u voordat u overging op aankoop van een Dal Vrij abonnement contact heeft gehad met de klantenservice van NS. Er is toen aangegeven dat u in de spits over kon stappen naar een andere vervoerder en dan toch gebruik kon blijven maken van uw Dal Vrij abonnement. Dit bleek achteraf niet te kloppen. Ik kan me voorstellen dat dat vervelend was toen u daar achter kwam. Mijn excuses hiervoor.

U geeft in uw klacht aan dat u tevreden bent als NS de extra kosten gaat vergoeden die u maakt na overstap bij een andere vervoerder. Het spijt mij u te moeten mededelen maar aan dit verzoek zullen wij niet voldoen. Dit leg ik graag uit.

Mijn collega heeft u tijdens een telefoon gesprek op 7 februari 2017 aangeboden uw contract te beëindigen met teruggave van het aankoop bedrag. Hier bent u verder niet op ingegaan want uw contract loopt nog steeds. Ook heeft u 2 dagkaarten mogen ontvangen als tegemoetkoming voor de foutieve informatie door de medewerker van webcare. Meer dan dit kunnen wij u niet bieden.

Het spijt mij u niet anders te kunnen mededelen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

NS Klantenservice.

Heeft op 27 februari 2017 om 16:00 geantwoord

Het klopt inderdaad dat ik niet in ben gegaan op het beëindigen van het contract, helaas ben ik inmiddels afhankelijk om met de trein te reizen.
Aan de telefoon heb ik gevraagd welk ander alternatief er mogelijk was, alle andere mogelijke manieren zijn nog duurder dan dat ik nu met mijn Dalvrij abonnement reis en de overstap in de piekuren bij betaal. Dus dan heb ik er toch helemaal niets aan om het hele abonnement te beëindigen?
2 dagkaarten als tegemoetkoming is heel aardig, maar dat weegt zeker niet op tegen de extra kosten die ik nu dagelijks maak nav het ontvangen van de verkeerde informatie. Voor de zekerheid heb ik na het chatgesprek ook nog eens gebeld, precies dezelfde foutieve informatie.
Dit vind ik zeer zeker niet klantvriendelijk.

Alle klachten die gemeld zijn door Marloesdtc