Klacht: Dal Vrij abonnement opzeggen Nederlandse Spoorwegen

op 20 maart 2017 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Ik heb september 2016 een Dal Vrij abonnement afgesloten voor 99 euro per maand. Ik gebruikte dit abonnement om naar mijn werk te reizen. De daluren waren ideaal voor mij omdat ik vroeg moest beginnen. In december 2016 heb ik een andere functie gekregen waarbij ik op andere tijden werk en niet meer in de daluren reis.
Ik vroeg me af of er een mogelijkheid is om vroegtijdig op te zeggen. Ik weet dat ik akkoord ben gegaan met minstens een jaar maar ik vind het echt heel erg zonde om iedere maand 99 euro te betalen voor een dienst die ik de komende 7 maanden niet ga gebruiken, en de afgelopen twee maanden niet heb gebruikt. Deze klacht heb ik gemeld bij NS via het forum. Hierop ben ik verwezen naar de klantenservice. Hier heb ik naartoe gebeld. De klantenservice beweert dat zij niets kunnen betekenen voor mij.

Het is niet netjes voor een bedrijf als de NS om 900 euro te vragen aan mij, terwijl ik geen dienst meer afneem. Ik zou willen dat de NS per direct stopt met incasseren 99 euro per maand van mijn Dal Vrij abonnement en dat dit abonnement wordt opgezegd. Hiermee heb ik dan 300 euro (januari tot en met maart 2017) aan de NS betaald, zonder diensten af te nemen en hoef ik de komende maanden niet 600 euro te betalen voor diensten die ik niet afneem (in mijn ogen is dit meer dan redelijk).

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 20 maart 2017 om 15:50 geantwoord

Geachte heer Van der Veen,

Hartelijk dank voor uw reactie welke wij vandaag via Klacht.nl hebben ontvangen. U ontvangt dit antwoord zowel via Klacht.nl als ook van de Klantenservice van NS. Wilt u reageren of vragen wij u om iets naar ons op te sturen? Dan kan dat door de e-mail welke u van NS zelf krijgt, te beantwoorden.

U laat ons weten dat u het niet eens bent met de productvoorwaarden van het Dal Vrij abonnement, waarbij gesteld is dat dit contract pas na het eerste contractjaar ontbonden kan worden. Omdat u van functie bent veranderd maakt u geen gebruik meer van het abonnement en u vraagt of het mogelijk is om toch in het eerste contractjaar op te zeggen.

Hoewel u vooraf akkoord heb gegeven op de productvoorwaarden, heeft u een goede reden om aan ons een passende oplossing te vragen. Daarom zullen wij in dit geval, vanuit coulance, het abonnement per eerste mogelijkheid, in april, opzeggen. U ontvangt hiervan nog een bevestiging. Lees de instructie in deze mail goed.

Wij vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn.

NS Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Michiel93