Klacht: Dal vrij abonnement

op 26 januari 2014 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Mijn moeder had een weekend-vrij abonnement aangeschaft voor mij omdat ik om het weekend met de trein vanuit Heerhugowaard naar Den Haag Ypenburg moest reizen. Na een halfjaar ben ik verhuisd naar Nieuw-Vennep maar heb besloten om wel naar mijn oude school in Heerhugowaard te blijven gaan aangezien ik in het examenjaar zit. Omdat ik door de reistijd naar school geen tijd meer heb om te werken geeft mijn moeder me elke maand 100 euro om het dal vrij abonnement te kunnen betalen. De problemen begonnen toen ik mijn abonnement wilde ophalen bij de automaat, want dat lukte dus niet. Ik had daarover al een paar keer contact gehad en het een paar keer opnieuw geprobeerd en de conclusie was uiteindelijk dat mijn OV-Chipkaart kapot was en dat ik hem op moest sturen met een declaratie van de opgelopen kosten. Dat heb ik opgestuurd en ik heb mijn abonnement tijdelijk op een aangeschafte tijdelijke OV-Chipkaart gezet. De declaratie was opgestuurd en ik zou binnen 3 weken mijn geld binnen zou hebben zodat ik een nieuw abonnement kan aanschaffen want dat kost eenmalig 100 euro extra in een maand en dat heb ik niet. Na 3 weken was het tijdelijk reisrecht op mijn anonieme OV-Chipkaart afgelopen en heb ik 2 boetes gekregen onder het mom van “ik geef je nu een boete en als alles geregeld is dan kan je opnieuw een declaratie opsturen voor deze boetes”. Ik heb vanaf toen afgewacht en geld van mijn moeder geleend om de boetes en de reiskosten daarna te betalen. Ik belde de ns nog eens op om te vragen hoe het zat met mijn declaratie en zij vertelde mij dat hij in behandeling was en dat ik in totaal 3 keer voor 3 weken mn abonnement over kon laten zetten op mijn anonieme OV-Chipkaart dus dat had ik gedaan. Nu zijn onderhand de 9 weken voorbij en de ns heeft nog geen contact met me opgenomen en geen declaratie naar mijn bankrekening gestuurd of iets dergelijks. Ik hou niet van schulden en ik wil graag dat het opgelost wordt.

Zo snel mogelijk een nieuwe OV-Chipkaart met een Dal vrij abonnement en een declaratie van alle opgelopen kosten en boetes doordat mijn OV-Chipkaart kapot was.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 28 januari 2014 om 10:57 geantwoord

antwoord naar de klant en opvraag meer gegevens

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van NS beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door weverglenn