Klacht: Dagje Madonna concert met de trein

op 09 juli 2012 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Dagje Madonna concert met de trein.

Het is hoog tijd dat de Nederlandse Spoorwegen de publieke opinie eens serieus gaan nemen.
Ik heb 18 jaar in op verschillende plaatsen in de wereld gewoond en gewerkt en ben onlangs terug in Nederland om hier een aantal maanden te blijven. Het is voor mij daarom eenvoudig om vergelijkingen te maken in leef omstandigheden. Deze vergelijkingen zijn zowel positief als negatief.

De NS in Nederland springt er helaas op een ongelooflijke negatieve manier bij mij uit. Hoe deze organisatie omgaat met hun klanten is diep treurig vergeleken met een zelfde soort organisaties in de rest van de westerse wereld.

Ons avondje Madonna.

Voor wie dat niet weet. Amstel Area heeft 3 grote concert faciliteiten. De Amsterdam Area, De Heineken Hal en nu ook de Ziggo dome.
Het nieuwe station Amsterdam Bijlmer Arena is speciaal gebouwd omdat deze drie concert faciliteiten er zijn.

Afgelopen zaterdag waren al deze drie enorme faciliteiten tot de nok gevuld met 3 verschillende concerten waaronder Madonna in de Ziggo Dome.

Wij wonen tussen Gouda en Rotterdam en dachten het juiste te doen door afgelopen zaterdag de trein naar Amsterdam Bijlmer Arena te nemen. De heenweg ging helemaal goed en zonder problemen.
Ons verhaal begint bij het einde van het Madonna concert dat een uur uitliep.

Samen met enkele tienduizenden andere “NS” reizigers wandelde we na een goed Madonna concert terug richting het Bijlmer Arena Station.
Tot onze verbazing houdt de dienstregeling rond 12 uur ’s nacht dus gewoon op. We hebben het hier dus over Amsterdam, de grootste in – en outdoor concert faciliteiten bij elkaar en het weekend.
Laatste trein richting Rotterdam was inmiddels vertrokken. Voor enkele duizenden andere concert bezoekers was er nog een trein naar Amsterdam Centraal. Met 3 keer meer passagiers dan er normaal in een trein passen dus richting Amsterdam.
Nogmaals we hebben het hier over een station dat speciaal gebouwd is voor de faciliteiten die er omheen zijn en we hebben het hier over Nederland.

Toen we om 1 uur ’s ochtends in Amsterdam Centraal aankwamen was er de mogelijkheid om een nacht trein naar Rotterdam te nemen. Echter die rijd 1 maal per uur na 12 uur ’s nachts. Oh en dit is ook de trein die reizigers naar schiphol (1 van de grootste luchthavens in de wereld) vervoert. 1 per uur…
Wij konden niets anders dan een uur wachten in Amsterdam Centraal. Vooral alle gesloten winkels en services binnen dat station zijn een weelde tijdens het wachten.
Om 2.45!!! stapten we op de trein naar Rotterdam om tijdens het instappen te horen dat deze trein alleen maar tot Delft zou rijden vanwege werkzaamheden. Vandaar zouden er pendelbussel rijden…

Omtrent 03.20 kwamen we in de buurt van Den Haag aan en besloten daar uit te stappen omdat deze trein behoorlijk vol zat en we niet al teveel vertouwen in de NS pendelbussen hadden.

We hebben daar een taxi weten te vinden die ons voor 90 Euro om 04.20 !!!! bij ons huis heeft afgezet.

Wat is dit voor een land dat dit de normale gang van zaken is? Denkt Nederland het internationaal hiermee te redden?

De diep treurige mentaliteit van de Nederlandse Spoorwegen is bijzonder schokkend. Er zijn veel landen in de wereld waar er niets zou overblijven van een organisatie dat op deze ongelooflijk lage manier met zijn klanten omgaat. Maar ja, in Nederland heeft de NS nagenoeg een monopolie en kunnen deze dwazen doen wat ze willen.

Natuurlijk is het de normaalste zaak in de rest van de wereld dat als je een station en treinen bij concert evenementen hebt, dat je rekening houdt met deze evenementen en zelfs extra materieel inzet op de momenten dat het druk is. Dat is normaal in bijna de hele rest van de wereld maar blijkbaar dus niet in Amsterdam / Nederland.

Met dit soort dorpse mentaliteit zal Nederland steeds dieper in de afgrond zakken. De wereld is heel snel aan het veranderen en dit soort trieste zaken zetten veel kwaad bloed, niet alleen bij mij maar bij vele buitenlandse toeristen en gasten die dit land bezoeken. Internationaal een slechte naam krijgen is snel gebeurd en met een lakse organisaties zoals de NS zal dat bijzonder snel gaan.

Shame on you NS !!!!!

verantwoording nemen

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 09 juli 2012 om 15:48 geantwoord

Aangegeven dat treinen nu eenmaal niet rijden als er te weinig of geen reizigers op een bepaald tijdstip instappen of uitstappen. Op zijn/haar reisdag reden minder treinen door werkzaamheden. Deze waren ruim vóór de uitvoering ervan bekend gemaakt op o.a. teletekst en op onze website.

Bij evenementen proberen wij uiteraard meer treinstellen in te zetten als dit mogelijk is. Wij kunnen niet zomaar treinstellen weghalen van andere trajecten. Dit is namelijk 1 treinstel dat minder beschikbaar is voor andere reizigers. Gezien uitval van treinen worden vrijkomende treinen ingezet om de gevolgen van uitval te beperken. Dit kan betekenen dat minder of geen treinen beschikbaar zijn bij evenementen. Vooral als in het land meerdere evenementen georganiseerd worden.

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van NS beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door lextwee