Klacht: Creditcard

op 30 mei 2020 over ING in de categorie Banken

Onze vluchten zijn doir klm geannulerrd voor 15 mei. We kregen vouchers, masr wilden geld terug. Doet klm niet. Omdst met ing creditcard is betaald, wilde ik zo geld terugkrijgen. Doet ing niet, want klm herft vouchers aangeboden. Op grond van europees recht heb ik recht op mijn geld. Ing houdt zich net als klm niet aan de regels.

Als ik het geld heb, ipv voucherd

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 30 mei 2020 om 11:16 geantwoord

Beste mevrouw Freriks,

Wat jammer dat de reis niet doorgaat! Ik kan me voorstellen dat jij (jullie) hiervan baalt!

Helaas kunnen we in dat geval inderdaad niet meewerken aan een terugbetaling. Dit heeft er mee te maken dat het bedrijf een alternatief biedt. De tickets komen immers niet te vervallen, maar kunnen gebruikt worden op een ander moment.

Je vindt hier meer informatie over de Creditcard m.b.t. annuleringen wegens Corona: https:www.ing.nlparticulierbetalencreditcardsmijn-creditcardmeer-wetencoronavirus-en-creditcard.html.

Groet,

Tjitske
ING Webcare

Heeft op 30 mei 2020 om 12:07 geantwoord

Klm duwt ons iets door de strot dat tegen de eu en consumentenrecht ingaat. Blijkbaar staan zij boven de wet en jullie werken daar dus aan mee. Strikt genomen is er geen grondslag voor de houding van klm. Andere banken en financiele instellingen in andere europese landen begrijpen dat en doen wel aan cashbacks. Dit is weer zo typisch Nederlands. Je verschuilen achter zogenaamde regels die niet valide en al helemaal niet rechtsgeldig zijn.

Reactie van de melder van de klacht Jeanette Freriks

3 maanden geleden - Kijk on de UK doen zij het anders. Goed voorbeeld, doet volgen? 'Hi All. I submitted a Chargeback Claim to my UK Credit Card company 26th March, they finally accepted the chargeback and made my credits 17th April. Today, 30th May, I received KLM's response saying my ticket was non-refundable if cancelled etc, to challenge my claim (of course not relevant, as they cancelled, not me!!). I am preparing my response now, have Terms and Conditions showing they should refund etc. If anyone has done this stage, and has anything helpful I can add in, please let me know. I will search this group for stuff on EU law, as that might be good to state.

Reactie van de melder van de klacht Jeanette Freriks

3 maanden geleden - Hi All. I submitted a Chargeback Claim to my UK Credit Card company 26th March, they finally accepted the chargeback and made my credits 17th April. Today, 30th May, I received KLM's response saying my ticket was non-refundable if cancelled etc, to challenge my claim (of course not relevant, as they cancelled, not me!!). I am preparing my response now, have Terms and Conditions showing they should refund etc. If anyone has done this stage, and has anything helpful I can add in, please let me know. I will search this group for stuff on EU law, as that might be good to state.

Alle klachten die gemeld zijn door Jeanette Freriks