Klacht: Onwettige vordering

op 13 januari 2017 over Credifixx in de categorie Incassobureaus

Enkele jaren terug werd ik in Antwerpen door een medewerker van voordeelpassen.eu voor inschrijving van een voordeelpas. Hier was mij toen verteld dat, naast de vele zogezegde voordelen ik bij inschrijving ook een gratis verblijf zou hebben. Na thuis te komen en mijn onderzoek te gedaan bleken deze voordelen heel erg beperkt en was de bij het ‘gratis’ verblijf wel een verplichting tot het nemen tot vol pension, wat duurder uitkwam. Aangezien er duidelijk sprake was van valsheid in de verkoop ben ik toen gebruik gemaakt van een wettelijke opzegging binnen termijn en heb voordeelpas.eu hiervan direct gewaarschuwd en mijn bank hiervan geïnformeerd om zo te kunnen over gaan tot de blokkering van de domiciliering op de rekening.

Meer dan een jaar later word ik dan gebeld door Credifixx. In mijn gesprek met hun medewerker legde ik mijn situatie uit en werd mij gevraagd om mijn correspondentie met hun cliënt (Voordeelpas.eu) door te sturen zodat zij dit konden onderzoeken; ik heb dit dan ook prompt gedaan. Tot mijn grote teleurstelling krijg ik niet lang hierna een standaard mail met de vermelding ‘opzegging niet gekend’, waarna ik nogmaals mijn situatie heb uitgelegd (met referentie naar exacte data en betrekkende wetteksten) in de hoop hiermee de verwarring stop te zetten. Spijtig genoeg heb ik hier nooit antwoord op gekregen buiten nog een standaard mail met telefonisch contact verzoek. Hierop heb ik toen verwezen naar mijn vorige mail en mijn wens dat ik alleen nog maar schriftelijke wou gecontacteerd worden aangezien ik mijn vertrouwen in de zaak begon te verliezen. Hier is nooit antwoord op geweest tot voor kort, waar ik alweer een standaard mail krijg met het dreigen van een gerechtsdeurwaarder.

Mijn begrip en geduld zijn reeds op en ik heb Credfixx dan ook gewezen op het feit dat ze zich schuldig maken aan onwettige vordering en belagen van de consument. Deze laatste mail is ook weer niet beantwoord. Aangezien ik zie dat hier wel al gelijkaardige klachten zijn afgehandeld wil ik Credifixx nog een laatste kans geven voor ik mijn dossier overdraag aan de het meldpunt voor fraude, bedrog, misleiding en oplichting.

Mijn vraag is dan ook om mijn dossier nr. 140023 bij te vereffenen. Indien dit gebeurd zal ik niet overgaan tot het neerleggen van een klacht tegen Credifixx wegens onwettige vordering en belagen van de consument. Ik hoop voor ons beide dan ook voor een positieve uitkomst.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Credifixx

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Credifixx nog niet in behandeling is genomen.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Credifixx in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Credifixx een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Credifixx

Heeft op 17 januari 2017 om 14:19 geantwoord

Geachte heer/ mevrouw,

Uw klacht is in goede orde ontvangen waarvoor dank. Uw klacht heeft geen betrekking op onze werkzaamheden maar heeft betrekking op de inhoud van de kwestie.

Op 21 december ziet toe op een opzegging die u gedaan zou hebben per e-mail bij onze opdrachtgever. Onze opdrachtgever heeft ons aangegeven deze opzegging niet te hebben ontvangen.

Later heeft u aangetekend, zoals het contract voorschrijft, opgezegd en ons op 21 december jl. voorzien van een kopie van deze stukken. Wij hebben deze stukken doorgestuurd aan onze opdrachtgever welke ons heeft verzocht de zaak te sluiten. Conform verzoek van onze opdrachtgever zijn wij overgegaan tot sluiting van dit dossier.

Mocht u nog vragen hebben neemt u dan gerust contact met ons op telefoonnummer +31 71 55 555 55.

Credifixx Incasso

Michael Stout

Alle klachten die gemeld zijn door XVH