Klacht: Onterechte vordering en dreigmails

op 22 september 2018 over Credifixx in de categorie Incassobureaus

Op een plotselinge moment ontdekte ik de tweede afschrijving van mijn jaarlijke abonnement bij Enjoyy B.V. waar ik nooit voor heb getekend of iets van heb vernomen. Deze incasso heb ik teruggevorderd en contact opgenomen met Enjoyy met de vraag hoe ze aan mijn gegevens komen. Krijg ik als reactie: ”stuur je kopie van je paspoort even dan checken we het na” ????? dus dat heb ik niet gedaan, want dan weet ik ook dat dit als bewijsmateriaal tegen mij kan gebruikt worden dat ik oooit bij het afsluiten van een oplichterij abonnement dat bij hun heb aangeleverd. Nou op verzoek kreeg ik per mail info wat hun in hun systeem hadden. Een foutief formulier met onjuiste gegevens van mij, adres klopt niet, handtekening klopt niet, niks klopt! geen kopie van paspoort hebben ze of iets erbij.
Om lang verhaal kort te maken heb ik verzocht mijn gegevens te laten verwijderen, want hey de privacywetgeving is daarin uitgebreid in de AVG en ik heb het recht op verwijderen van mijn persoonsgegevens, dus ook mijn emailadres die zij vervolgens hebben doorgestuurd naar hun illegale credifixx gerechtsdeurwaarders. Ze stoppen niet met stalken van mails en de laatste keer heb ik tot tweemaal verzocht om mijn gegevens te verwijderen, mij niet lastig te vallen.

Nu wil ik echt de laatste e-mail met jullie ook delen, zodat jullie snappen dat het echt een illegale organisatie betreft:

”Geachte heermevrouw,

Uw rechtbanknummer is: E54. Houdt uw mail in de gaten voor meer informatie! Credifixx

link naar automatische betaling openstaand bedrag van 80,00 euro.

80,15 op ons ING bankrekeningnummer t.n.v. stichting derdengelden Credifixx te Leiden o.v.v. dossiernummer 176503

Iliass Assaban”

Via deze weg wil ik reageren op het laatste bericht, want het lijkt me fijn om deze informatie te delen in het openbaar. Beste Credifixx, u kunt als u wilt een rechtszaak starten, bij een kantonrechter moet u dan zijn omdat het gaat om een bedrag onder de 25.000 euro. Dan hoor ik geen mail te ontvangen maar een deurwaarder aan de deur die mij een dagvaarding overhandigd. Hey maar vergeet niet, volgens het Nederlandse bewijsrecht geldt het uitgangspunt ‘wie stelt, moet bewijzen’ dus de bewijslast ligt behoorlijk aan uw zijde, wat na al het mailverkeer u in een lastige situatie zal brengen voor de rechter.
De dagvaarding is slechts het begin, want vervolgens mag ik reageren op uw dagvaarding. Gezien de kosten zijn deze in zijn geheel voor u, tenzij u erin slaagt te bewijzen de vordering te kunnen verhalen.
Daarnaast kan dit betekenen voor u dat u kunt verwachten dat ik ook de mogelijkheid krijg om een zaak te voegen aan de lopende rechtszaak die u al heeft gestart. Dat betekent dat ik mij graag zal beroepen op de privacywetgeving, de AVG sinds 28 mei 2018, waarin een scherpe privacywetgeving-toetsing schadevergoedingsmogelijkheden bestaan.

Mocht u dit traject willen doorlopen waarin u vooral geen rechtszekerheid heeft dat uw rechtszaak ten positieve zal uitpakken, dan nodig ik u van harte uit om z.s.m. deze procedure op te starten en te stoppen met dergelijke mails met rechtbanknummers en alle overige onzin.

Bij voorbaat dank,

Mijn verzoek is een bevestiging dat mijn verzoek tot het verwijderen van mijn gegevens is gehonoreerd.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Credifixx

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Credifixx nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Melzipelz-