Klacht: Prijsinformatie onduidelijk

op 09 november 2018 over Corendon in de categorie Online Reisbureaus

Mijn zoon – Cretien Roovers – heeft ergens in juli 2018 op het internet bij Corendon gekeken naar de totale kosten van een reis naar Egypte, althans, dat dacht hij. Door alle velden in te vullen die nodig zijn om de totale kosten van de reis te bepalen heeft hij een vermeende overeenkomst met Corendon gesloten. Zonder dat hij zich dit besefte heeft hij de reis volledig geboekt, waarbij gebruik is gemaakt van een fictieve mede reisgenoot. Zijn wil was er absoluut niet op gericht om een overeenkomst te sluiten met Corendon, simpelweg omdat hij niet beschikt over de financiële middelen voor een dergelijke reis. Hij heeft zich niet gerealiseerd dat door het accepterenafvinken van voorwaarden op internet daar aanzienlijke gevolgen aan zijn verbonden. Zo moet hij nu de door mij aangehaalde 350 euro betalen, dat zijn volgens mij de kosten van annuleren.

Voor mij is wel duidelijk dat Cretien nooit de intentie heeft gehad om een reis te boeken bij Corendon, hij wilde alleen weten wat een vakantie naar Egypte nu zou kosten. Hij heeft zich simpelweg niet gerealiseerd dat de handelingen op internet mogelijk ook andere gevolgen kunnen hebben, zoals het sluiten van een overeenkomst. In zoverre zou mogelijk sprake kunnen zijn van dwaling, maar ik ben niet uit op een juridische discussie. Hij heeft inmiddels zijn lesje wel geleerd, en als student zal het erg lastig worden de vordering te betalen. Hij is inmiddels tweedejaars student, en van zijn baantjes in de weekenden moet hij ook deels de kosten van zijn studie voldoen.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Corendon

Reactie van de melder van de klacht Tumtum28

10 maanden geleden - Het is wel duidelijk, wij boeken nooit meer iets bij Corendon

Alle klachten die gemeld zijn door Tumtum28