Klacht: controleer altijd `mijn OV chipkaart` !

op 21 augustus 2016 over Ov chipkaart in de categorie Openbaar Vervoer

Wij hebben op station Emmen met onze ov chipkaart voor 30 juli een tijdelijke klassewissel gedaan naar 2e klasse reizen omdat we een kaart hadden voor gratis upgrade naar 1e klasse dat weekend
Onze reis :Emmen Maastricht kost totaal 26,30 euro 2e klasse ( ER)
Wij krijgen 26,30 en nog een keer 22,20 voor Arriva Emmen – Zwolle ( 1e klasse) ER in rekening
Dit geldt tevens voor de persoonlijke ov chipkaart van mijn vriendin
Arriva heeft ten onrechte een bedrag afgeschreven van de chipkaart
Wij hebben als advies van klantenservice OV chipkaart telefonisch contact moeten opnemen met NS , daarna op verzoek van NS contact opgenomen met Arriva
Wij moeten nu maximaal 15 dagen wachten enz. enz.

Dit is het eerste jaar dat we ov chipkaart gebruiken ( trouwens ook het openbaar vervoer ) en het vertrouwen is na de eerste keer gebruik ( 30 juli j.l.) van de persoonlijke OV chipkaart al verdwenen
Wij hebben 2 formulieren `persoonlijke chipkaart beeindiging `met ov chipkaart opgestuurd en willen er niet meer mee geconfronteerd worden
Wij pakken gewoon weer de auto en in het uiterste geval kopen we een kaartje op het station ( of een E ticket) Brrrr

De waarschuwing voor een ieder is :
Het betalingssysteem tussen de verschillende vervoersmaatschappijen sluiten niet altijd op elkaar aan, en is dus niet waterdicht !
De restitutieprocedure is een echte Nederlandse procedure, vele schijven en lange weken

Ik ben tevreden als het teveel betaalde geld en het saldo gerestitueerd is en de ov chipkaarten zijn beeindigd !

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ov chipkaart

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ov chipkaart nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door bart plaatje