Klacht: Contract stopgezet, oxxio heeft deze zonder mijn weten weer in laten gaan.

op 07 augustus 2015 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Ik ben van 13-03-2013 tot 28-02-2014 klant geweest van Oxxio.

Op 28 februari 2014 heb ik mijn contract bij jullie laten opzeggen, op die dag heb ik ook de sleutel van mijn woning overgedragen. Hier heb ik de eindafrekening van gekregen en deze is gewoon netjes betaald.

Zonder mijn weten is om de een of andere reden mijn contract weer opnieuw ingegaan van 19-03-2014 tot 16-04-2014.
Ik heb hier een belachelijk hoge rekening voor gekregen van bijna 300 euro voor gas en meer dan 50 euro voor elektriciteit. Voor minder dan een maand! Voor een huishouden van 2 personen.

Ik weiger dit bedrag te betalen, ik woonde niet meer op het adres, ik had geen sleutel meer, ik stond vanaf 1 maart 2014 ingeschreven op een nieuw adres.

Ik heb hierover al gebeld maar er werd mij gezegd dat ik het via de mail af moest handelen, maar er wordt niet gedaan. Dit duurt nu al meer dan een jaar en er is op mijn vorige adres al een deurwaarder langs geweest (ik ben opnieuw verhuisd). Oxxio zegt er niets meer mee te maken te hebben en dat alles nu via het incassobureau afgehandeld moet worden, maar die sturen mij weer naar Oxxio!

Ik heb als bewijs:

– De beëindiging van mijn bruikleenovereenkomst van het adres waar ik de afrekening van heb gekregen op 28-02-2014
– De betaalde eindafrekening van het contract tot 28-02-2014.
– Ik stond vanaf 01-03-2014 ingeschreven op een nieuw adres, ik heb hier een printscreen van maar als het nodig is kan ik ook nog een uittreksel bij de gemeente hiervoor aanvragen.

Ik ben geschrokken dat ik aan de telefoon te horen heb gekregen dat het niet zeker is of dit allemaal gewoon geregeld kan worden.

Ik hoop dat naar aanleiding van deze klacht het snel opgelost aangezien ik gedagvaard word!

Hoe kan ik voor stroom en gas moeten betalen als ik er niet eens meer woonde?!

Als oxxio eindelijk eens wakker wordt en ziet dat ik er niet meer woonde en dus niets hoef te betalen.

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 07 september 2015 om 11:51 geantwoord

Beste vigonoah,

Uit onze administratie blijkt dat je je overeenkomst per 28-02-20114 hebt opgezegd. Je zou gaan verhuizen naar een woning waar al een leverancier bekend was. Oxxio heeft derhalve je verzoek uitgevoerd. Echter, op 17 maart 2014 heb je telefonisch contact opgenomen met Oxxio. Tijdens dit gesprek heb je aangegeven dat je een brief van je netbeheerder had ontvangen met de mededeling dat er zou worden afgesloten. Je hebt tijdens dit telefoongesprek aangegeven dat Oxxio niet op 28-02-2014 had moeten stoppen met leveren, maar per 28-03-2014. Naar aanleiding van je telefoongesprek en ter voorkoming van een afsluiting, heeft Oxxio op jou verzoek de levering weer geheractiveerd.

Het bovenstaande is in 2014 ook een aantal keer aan je bevestigd. Aangezien er nog een te betalen bedrag openstaat en dit al geruime tijd bij het deurwaarder ligt, dien je deze zaak nu met de deurwaarder af te handelen.

Ik ga er vanuit je hiermee volledig te hebben geïnformeerd.

Michaël
Oxxio Nederland bv

Heeft op 07 september 2015 om 15:32 geantwoord

Ik ben het hier niet mee eens. Niet alleen is het nieuwe contract door oxxio pas medio april gestopt, ik heb nooit enig bericht ontvangen van oxxio dat mijn contract weer in is gegaan. Er is hier over nooit contact met mij opgenomen.

Daarnaast woonden er sinds 29 maart 2014 nieuwe bewoners die ook een contract hadden met oxxio. Oxxio heeft dus meerdere mensen voor dezelfde periode laten betalen en zo dubbele inkomsten gehad.

Als jullie naar de administratie zouden kijken, zouden jullie zien welke meterstanden de nieuwe bewoners vanaf 29-03-2014 op hebben gegeven en dat er dus NOOIT een bedrag van bijna 400 euro voor gas en electra in minder dan een maand kan zijn gebruikt.

Jullie geven de opgegeven meterstanden niet door, de deurwaarder geeft geen meterstanden door. Waarom wordt mij deze informatie achtergehouden? Oxxio kan wel blijven herhalen dat ik alleen contact op kan nemen met de deurwaarder, maar die hééft de informatie van Oxxio helemaal niet.

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Geef mij eerst maar eens bewijs dat ik gevraagd heb om mijn contract van 19-03-2014 tot 16-04-2014 in te laten gaan, Ik woonde er toen niet, wáárom zou ik dit aanvragen?

Alle klachten die gemeld zijn door vigonoah