Klacht: Contract Oxxio

op 02 augustus 2017 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Goedemorgen, Oxxio heeft in Juli contact met mij opgenomen met de vraag of ik misschien een contract zou willen afsluiten voor de duur van 3 jaar. Per maand betaalde ik 93 euro voor de levering van gas en licht nu zou ik met deze aanbieding minder moeten betalen waardoor het bedrag per maand uit zou komen op 85 euro per maand. Zij zijden mij met het gene wat ik verbruik per jaar zou dit mooi uitkomen en zou ik aan het einde van het jaar niks moeten bijbetalen. Natuurlijk kan dit altijd wat schelen dat je net wel wat moet bijbetalen of juist wat terug krijg.
Alleen nu is het zo dat wanneer ik de voorschotcheck doe zij met een bedrag van tussen de 190 en 290 euro komen die ik terug zou moeten betalen zou het termijnbedrag op 85 blijven staan daarbij is dus het nieuwe advies termijnbedrag 115 euro hier klopt natuurlijk niks van aangezien ik voorheen 93 euro betaalde en juist een flink bedrag terug kreeg en meneer ook met mij mee keek en aangaf dat ik mooi zou uitkomen, en dat het hele gesprek er juist om ging dat zij goedkoper gas en licht gingen leveren waardoor ik maar 85 euro per maand zou moeten betalen

Wanneer alles weer klopt en ik inderdaad goed uitkom met wat ik nu betaal dit kan een paar euro schelen per maand maar niet ineens 30 euro per maand!

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Oxxio

4 maanden geleden - Beste heer, mevrouw Struijs, Ik kan mij goed voorstellen dat je ons om een opheledring vraagt. Graag geef ik je meer duidelijkheid over de voorschotcheck. De voorschotcheck heeft na 3 maanden een goed beeld over de berekening. Dit vermelden we ook linksboven in de Mijn Oxxio app. Ik wil daarom graag met je meedenken over de hoogte van het termijnbedrag. Is het een idee om het termijnbedrag op 85 euro te zetten en dat we dit over 3 maanden opnieuw bekijken? Met vriendelijke groet, Audrey Oxxio Webcare

Reactie van de melder van de klacht Jamie Struijs

4 maanden geleden - Goedeavond, Op het moment staat hij al op het bedrag van 85 euro ik wil hem best zo laten staan de komende 3 maanden maar u snapt zelf ook wel dat wanneer ik dit telefonisch afspreek het ook zo hoort te zijn dus niet dat ik straks alsnog na die drie maanden met terugwerkende kracht ineens 140 euro per maand Moet gaan betalen omdat hij nu en de komende maanden te laag zou staan. Er is van de afgelopen anderhalf jaar een gemiddelde wat ik gebruik aan gas en licht dus het zou gewoon zo moeten zijn dat de voorschotcheck mij een goede berekening zou moeten kunnen geven. Met vriendelijke groet, Jamie Struijs

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 14 augustus 2017 om 09:56 geantwoord

Goedemorgen Jamie,

Bedankt voor je reactie. Dit ben ik met je eens. Daarom is goed om over 3 maanden samen met elkaar hier opnieuw naar te kijken, zodat je niet voor verassingen komt te staan. Daarnaast gaan we ervan uit dat de voroschotcheck je ook al goed beeld hierover geeft.

Groet, Audrey

Alle klachten die gemeld zijn door Jamie Struijs