Klacht: Contract overname

Contract van energie en gas laten overnemen.
Te vroeg gedaan Door united consument.
Gevolg boete.
Boete betalen ze in 3 jaar terug naar mij.
Als ze beter hadden opgelet had de contract overname soepel verlopen en was er geen boete geweest .

Boete direct betalen

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar UnitedConsumers over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door UnitedConsumers in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat UnitedConsumers een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

UnitedConsumers

Heeft op 10 mei 2016 om 13:33 geantwoord

Geachte mevrouw,

In uw klacht op Klacht.nl geeft u aan dat u door de overstap naar UnitedConsumers een opzegboete in rekening gebracht heeft gekregen. U wenst dat wij deze opzegboete in een keer aan u vergoeden.
Graag leggen wij u uit in dit bericht hoe UnitedConsumers de opzegboete van een overstap vergoedt.

Ontvangt u van uw voorgaande leverancier een opzegboete wegens vroegtijdige contractbeëindiging dan kunt u gebruik maken van een compensatie van deze opzegboete.
UnitedConsumers start in deze situatie de levering voordat uw contract eindigde bij de voorgaande leverancier, omdat u dan gebruik kunt maken van de Trouwe Deelnemersbonus van € 70,-. Zouden wij wachten tot de einddatum van uw voorgaande contract, dan zou de extra bonus van € 70,- komen te vervallen omdat de startdatum van levering dan buiten de actieperiode valt.

U ontvangt van UnitedConsumers Energie een extra korting ter hoogte van de opzegboete, indien de opzegboete voldoet aan de voorwaarden. Wij vergoeden maximaal €125,- per product (stroom en/of gas). Het totale bedrag is bedoeld ter compensatie van de bij u in rekening gebrachte opzegboete en zal jaarlijks in gelijke bedragen in uw kortingstegoed worden bijgeschreven. Na drie jaar (looptijd van Stapelkorting) is het volledige bedrag (ter waarde van de opzegboete) in uw kortingstegoed bijgeschreven, indien u aan de leveringsvoorwaarden heeft voldaan.

De compensatie die wij bieden is een extra service, de manier waarop een compensatie als deze vergoedt wordt, kan per leverancier verschillen. Helaas kunnen wij deze opzegboete niet in een keer overnemen, zoals beschreven in onze voorwaarden.
Op het moment dat u voortijdig overstapt naar een andere leverancier, zou u van UnitedConsumers geen opzegboete in rekening gebracht krijgen.

Mocht u nog vragen hebben, neemt u dan gerust contact met ons op.

Monique Daems
Manager Klantenservice UnitedConsumers

Heeft op 10 mei 2016 om 17:02 geantwoord

Dit is bij afsluiting niet verteld.
Morgen maar eens bellen.
Staat dus als ik nu mijn contract beëindig ik geen boete van united consument krijg....
Prima. Als dat echt zo is ga ik er morgen weer bij weg en terug naar mijn andere leverancier

Bericht van UnitedConsumers

1 jaar geleden - Geachte mevrouw, Gisteren hebben wij telefonisch contact met u gehad en de situatie omtrent uw klacht met u besproken. Gelukkig hebben wij een goed gesprek met u gehad waarna wij beiden tevreden afsloten. Ondanks dat u aangaf zich weer te hebben aangemeld bij uw voorgaande leverancier, zijn wij blij uw onvrede te hebben weggenomen. Mocht u nog alsnog vragen hebben, neemt u dan gerust contact met ons op. Met vriendelijke groet, Monique Daems Manager Klantenservice UnitedConsumers

Alle klachten die gemeld zijn door Wendydons