Klacht: Contract niet na kunnen leven en dan geen geld terug storten

op 14 september 2017 over NLE in de categorie Energieleveranciers

Ik kon mijn contract opzeggen na 3 maanden omdat NLE en KPN mijn geen stabiele verbinding kon leveren. De verbinding ging maximaal 2 uur mee en daarna resetten de router zichzelf waardoor je zonder internet, tv en telefonie zat.

Je zou verwachten dat je dan je geld terug krijgt want NLE kan zich niet houden aan hun kant van het contract, het leveren van internet

NLE denk hier anders over want de servicedesk vertelde vrolijk dat ik wel eens internet gehad had in die 3 maanden en dat ik daarom ook moet betalen.

Als je dan probeert met ze te praten komen ze alleen maar met het argument dat zij er ook niets aan kunnen doen want het is de lijn van KPN. Ik heb echter een contract met NLE en niet met KPN.

onderstaand de reactie van de de klacht die ik al had ingediend bij ze.
“Onze reactie:
Naar aanleiding van je klacht hebben wij onze administratie gecontroleerd. Hieruit blijkt het volgende.

Het klopt dat je meerdere keren contact had met onze Klantenservice. Tijdens deze contacten zijn meerdere opdrachten aangemaakt voor onze technische afdeling én werden er meerdere opdrachten aangemaakt voor KPN Wholesale. NLEx levert Alles-in-1 via het netwerk van KPN Wholesale, zij zijn de beheerder van het netwerk. Het klopt uiteraard dat je een contract afsloot met NLEx, maar zoals gesteld in de algemene voorwaarden van Alles-in-1 zijn wij afhankelijk van hen voor de levering van je diensten.

Ook vermelden wij in de algemene voorwaarden van Alles-in-1 dat wij geen enkele garantie verstrekken over de diensten. Zoals bevestigd doen wij onze uiterste best om de diensten zo ongestoord mogelijk te laten verlopen, maar verstrekken wij geen enkele garantie over bijv. de beschikbaarheid of een ononderbroken levering.

Wij begrijpen uiteraard dat het vervelend is dat je geen optimaal gebruik kon maken van je diensten, dit is ook zeker niet de bedoeling. Om deze reden hebben wij jou aangeboden om kosteloos het alles-in-1-contract op te zeggen. Er is geen enkele keer sprake geweest van een annulering van je alles-in-1-contract of een creditering van reeds betaalde maandbedragen. Daarnaast gaf je schriftelijk akkoord voor de kosteloze opzegging van je alles-in-1-contract.

Gezien het voorgaande kunnen wij jou dan ook niet meedelen dat wij zullen overgaan tot het crediteren van de reeds betaalde maandbedragen. Deze werden terecht in rekening gebracht en wij verzoeken je deze dan ook te voldoen.

Tot slot laten wij jou weten dat je verplicht bent om het alles-in-1-pakket terug te sturen binnen 14 dagen na beëindiging van je overeenkomst. Mochten wij het pakket niet op tijd of niet in goede staat ontvangen, zullen wij de vervangingswaarde bij jou in rekening brengen. ”

NLE komt er nooit meer in ook al zijn ze nog zo goedkoop

Mijn geld terug

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NLE

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door NLE in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat NLE een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NLE

Heeft op 15 september 2017 om 13:57 geantwoord

Beste meneer,

Uw klacht namen wij in behandeling en uit uw klacht bleek dat u onze reactie ontving. Wij vinden het uiteraard jammer dat u hierover ontevreden bent, maar wij kunnen u echter niet voorzien van een ander antwoord.

De eerste drie maandbedragen zullen wij niet crediteren.

NLE Klachtafhandeling

Heeft op 15 september 2017 om 22:24 geantwoord

Er is ook geen klein beetje coulance bij jullie van vandaan komen met betaal dan een x bedrag en dan is het klaar . Ik weiger de volle pond te betalen voor service die niet volledig is verleent. Ik kan mij nog voorstellen dat het complete bedrag inderdaad wat overdreven is want ik had inderdaad internet maar ik heb ook dagen gehad waar het er elke paar minuten uit lag.

Alle klachten die gemeld zijn door robinvg