Klacht: Contact na afsluiten gratis abbonement

op 26 mei 2016 over Volkskrant in de categorie Kranten - Landelijk

Op dinsdag 24-5 rond 19.00 uur maak ik gebruik van een cadeau van Viva: 2 weken Gratis krant naar keuze. Hierbij kies ik voor de Volkskrant. Er wordt mij bij het afsluiten van dit gratis abonnement dat automatisch stopt de mogelijkheid geboden om voor 1 euro per week de krant 4 weken te ontvangen. Ik kies er bewust voor hier geen gebruik van te maken.
Om 19.46 uur word ik gebeld door de klantenservice van de Volkskrant. Ik ben niet in de gelegenheid de telefoon op te nemen. Om 20.20 uur ontvang ik een sms van de Volkskrant: u heeft een gemiste oproep over een exclusieve upgrade, geldig t/m 29 mei. Bel nu 020-2182560. Ik heb hier geen interesse in, dus ga niet bellen.
Op woensdag 25-5 om 9.45 en 9.46 uur heb ik twee gemiste oproepen van de Volkskrant. Om 14.47 uur word ik wederom gebeld en ben ik in de gelegenheid op te nemen. De medewerker van de klantenservice doet mij het voorstel om het abonnement te verlengen. Ik geef in scherpe doch correcte bewoording aan dat ik ervan baal na het afsluiten van een gratis abonnement, waar ik bewust de mogelijkheid voor het verlengen van het abonnement niet heb gekozen, nu al drie keer ben gebeld en een sms heb ontvangen. De medewerker geeft hierop geen reactie en sluit af met het standaardzinnetje van het bel mij niet register.
Dit alles heeft ertoe bijgedragen dat ik geen abonnement zal nemen op de Volkskrant en helaas ook weinig positief kan zijn over de service van de Volkskrant. Daar komt nu nog bij dat ik deze klacht graag in een e-mailbericht aan de klantservice had willen richten. Maar op de website van de Volkskrant staat geen e-mailadres. Ik kan wel bellen en een brief sturen. Het gebruik van moderne communicatiemiddelen is dus niet mogelijk.

Als de Volkskrant klantenservice zich ervan bewust is dat deze manier van lastigvallen, want zo heb ik dat ervaren, er niet toe bijdraagt na een proefperiode klanten aan zich te binden.
De medewerkers die telefonisch mensen benaderen een professionele benadering hebben en open staan voor klachten.
De Volkskrant op de website de mogelijkheid biedt dat mensen een e-mail naar de klantenservice kunnen sturen.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Volkskrant

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Volkskrant nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door STGC