Klacht: Sandd geeft aan dat ik niet in de bestanden voorkom, maar Consumentenbond geeft aan dat brieven wel verstuurd zijn.

Marielle21 op 04 maart 2013 over Consumentenbond in de categorie Klachtencommissies

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Mijn klacht is dat ik E 101,96 aan Intrum Justitia betaald heb, terwijl ik nooit de betreffende nota ontvangen heb.

Ik verwijs hierbij naar mijn klacht gericht aan Sandd van 14 feb. 2013.
“Vandaag ben ik door Intrum Justitia gebeld met de mededeling dat ik nog een nota van de Consumentenbond open had staan. Ik schrok hiervan aangezien ik noch een nota noch aanmaningen ontvangen had. Op dat moment realiseerde ik me ook dat ik al maanden geen gids ontvangen had. Aangezien ik het niet kon geloven heb ik daarna de Consumentenbond gebeld, waar ik natuurlijk als de wanbetaler behandeld ben. Ze hadden me meerdere malen aangeschreven, daarna is de kwestie aan Intrum Justitia overgedragen. “Kennelijk hebben zij u wel kunnen vinden” Ja, een belletje aan wagen is altijd handig. Ik begreep van de klantenservice medewerkster dat alle post via Sandd naar mijn juiste adres verstuurd is. Ik heb natuurlijk gevraagd naar welk adres de brieven verstuurd zijn. Hoe kan het nou dat ik geen enkel van die brieven en geen gidsen ontvangen heb? Ja, heel ongeloofwaardig, wel de waarheid. Ik ben geen wanbetaler en als uw postbezorger gewoon de post zou bezorgen, zou ik nu geen incassokosten hebben. Bovendien is mijn abonnement stop gezet, dus ik betaal nu voor iets, wat ik niet ga krijgen. Ik vind dit schandalig en onbegrijpelijk. Ik begrijp dat mijn gebouw (nieuw bouw) niet handig is en verschillende ingangen heeft, met verschillende benamingen. Maar om er nu de dupe van te zijn, omdat de postbezorgers niet hun werk goed doen en de post niet op het juiste adres of helemaal niet bezorgen, is pijnlijk en oneerlijk.

De reactie van Sandd is als volgt:
Beste heer/mevrouw ..,
Wij hebben het een en ander voor u uitgezocht, hieruit blijkt dat u niet in de adressenbestanden voorkomt.
Dit kan in houden dat u misschien verhuis bent of niet goed in de bestanden staat.
Wij adviseren u om contact op te nemen met de Consumentenbond, zij kunnen dit verder voor u uitzoeken.
Ik ga er van uit u zo voldoende geinformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice

Mijn conclusie is dat ik de brieven en aanmaningen NOOIT ontvangen heb – blijkt uit het bericht van Sandd -, maar later wel (ter voorkoming van meer kosten) E 101,96 aan Intrum Justitia betaald heb. Het is oftewel bij de Consumentenbond of bij Sandd misgegaan, maar ik ben de dupe. Fijn.

Gewenste Oplossing:

Het lijkt mij netjes als de Consumentenbond uitzoekt hoe dit verkeerd heeft kunnen gaan en mij daarover uitleg geeft. Daarnaast ga ik ervan uit dat de Consumentenbond mijn onnodige kosten vergoed. Immers de brieven hebben mij nooit bereikt. Kunt u bewijzen dat de brieven verstuurd zijn? Waarschijnlijk niet.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Consumentenbond over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - Ik heb Consumentenbond een herinnering gestuurd dat deze klacht nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Consumentenbond in behandeling genomen

Consumentenbond

Heeft op 27 mei 2013 om 09:58 geantwoord

Geboden Oplossing:

De klacht was inmiddels opgelost. Dit heb ik ter controle aangegeven via de mail. Mocht dit niet het geval zijn, dan hoor ik het graag!

Update: 31-05-2013

Geachte mevrouw Giraldo,

Wij hebben uw klacht ontvangen en behandeld.

Graag deel ik u mee, dat we overgaan tot restitutie van de incassokosten.
De incassokosten kunt u zo spoedig mogelijk terug verwachten.

Uw lidmaatschap hebben wij voortgezet en u ontvangt de Consumentengids weer.

Wij gaan ervanuit dat u zo voldoende geinformeerd bent,

Met vriendelijke groet,

Vijay Jarbandhan

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Consumentenbond beoordeeld.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Consumentenbond een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Marielle21