Klacht: Conducteurs taalgebruik

op 15 augustus 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik ben vandaag (15-08-2017) met de stoptrein vanuit station Reuver naar station Roermond gereisd. Tijdstip (9:15)…bij controle van conducteurs schoot alle menselijke communicatie tekort. Conducteur werd kwaad, omdat meneer niet met de huidige techniek meegaat. Ik had namelijk een E-ticket, maar dat was niet voldoende. Buiten het feit, was de conducteur echt niet communicatief.

Ik zou het erg prijs stellen als ik met de conducteur in gesprek aanga. Als het mogelijk is.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

3 maanden geleden - Beste Amarhay, Niet leuk om te lezen dat dit je ervaring is geweest. Zou je misschien uit kunnen leggen wat er precies is voorgevallen? Dan geef ik je melding intern door in de regio. Daar zal het dan verder uitgezocht en opgepakt worden met de conducteur. Met vriendelijke groet, ^LH Arriva Webcareteam

Reactie van de melder van de klacht Amarhay

3 maanden geleden - Hoi, Dank voor jullie snelle reactie. Ik heb de conducteur mijn E-ticket overhandigd via mij. Mobiele telefoon, dus geen print versie van mijn vervoersbewijs. Conducteur vroeg mij om een duidelijke vervoersbewijs, en dat was in zijn ogen niet het geval. Conducteur begon meteen over een boete uitdelen... Ik zou gewoon heel graag, als het mogelijk is, om een persoonlijke gesprek aan te gaan met desbetreffende persoon.

Arriva

Heeft op 16 augustus 2017 om 21:00 geantwoord

Beste Amarhay,

Bedankt voor je toelichting. Ik ga je klacht doorgeven in de regio. Daar zal het opgepakt worden door de leidinggevende van de desbetreffende conducteur. Onze conducteurs horen op de hoogte te zijn van mobiele E-tickets. We gaan dit verder intern oppakken en afhandelen. Een persoonlijk gesprek kan ik helaas niet voor je regelen.

Uiteraard is het mogelijk om bezwaar in te dienen tegen je boete. Doe dit binnen 7 dagen, gerekend vanaf de dag van overtreding. Als je het niet eens bent met het voorlopig proces-verbaal, maak dan wel het bedrag over. Zo voorkom je onnodige verhoging van het boetebedrag. Krijg je gelijk, dan wordt het bedrag dat je al hebt overgemaakt weer op je rekening teruggestort. Meer info over ons boetebeleid vind je op https://www.arriva.nl/limburg/service-contact/ik-heb-een-vraag.htm.

Excuses voor het ervaren ongemak. Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland of ons online contactformulier: https://bit.ly/.

^LH
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door Amarhay