Klacht: Chirurgisch staal niet nikkelvrij

op 19 februari 2018 over Lucardi in de categorie Juweliers

Mijn zusje en ik hebben tweede gaatjes laten schieten bij Lucardi in Leiden.
We hebben een heel contract moeten ondertekenen voordat de gaatjes werden geschoten. Ik dat contract stond dat de oorbellen nikkelvrij zijn. We hebben gekozen voor de oorbellen van chirurgisch staal. Nou hoppa, gaatjes erin met oorbellen en klaar waren we. Helemaal prima. Als nazorg moesten we sterilon gebruiken zei de verkoopster.

Totdat we beide een mega allergische reactie kregen. Enorme pijn. Nou wonen we niet in de buurt en heb ik meteen aan de bel getrokken bij de piercing shop in onze straat. Die geeft aan dat chirurgisch staal helemaal niet nikkelvrij is en sterilon door de GGD zelf verboden is om te gebruiken bij pas gezette oorbellen en piercings.

In de Nikkel Wetgeving staat zelfs (ik citeer):
‘Hier speelt o.a. de discussie rond chirurgisch metaal. Dit
type metaal bevat nikkel maar er is geen sprake van afgifte. Echter mag dit metaal niet gebruikt
worden bij het plaatsen van de piercing in de ‘verse’ wond. ‘

We zijn dus niet goed voorgelicht in de Lucardi. De mevrouw in de Lucardi vertelde ons dat alle oorbellen volledig nikkelvrij zijn. Dat is dus niet zo. Ik vind het erg vervelend dat wij zo’n ontzettende last hiervan hebben gehad en verkeerd zijn voorgelicht.

Aan de pijn is natuurlijk niets meer te doen. Dat is nu voorbij, de piercing shop heeft er titanium oorbellen ingedaan en ons een zoutspoeling gegeven. Daarmee zijn de pijnklachten verminderd, maar we hebben wel een langere herstelperiode hierdoor.
Een mooie oplossing zou ik vinden dat er goed wordt geïnformeerd naar de klanten. Niet zeggen: dat de producten nikkelvrij zijn, dat nikkel is verboden in Nederland en dat Sterilon een goed nazorgmiddel is.

Voor ons persoonlijk zou ik het geld terug (€9,99) bijvoorbeeld een mooie oplossing vinden. Aangezien het geheel niet kan worden teruggedraaid. Oorbellen, contract en bon heb ik.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Lucardi

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Lucardi nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door sylvaantjuhh