Klacht: cheque inleveren

[email protected] op 20 december 2019 over ING in de categorie Banken

mijn bankcheque opgestuurd naar de ing bank
aangetekent, per post nl de cheque is zoek geraakt. of onderschept
ik heb kopieen op gestuurd naar de ingbank en gebeld en weer gebeld
antwoord van hun is wij kunnen geen informatie geven. het is een apparte afdeling. en daar kon ik het mee doen

u vraagt ben u tevrede nou zeker niet

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 20 december 2019 om 20:18 geantwoord

Hallo Christ,

Vervelend om te lezen dat je niet geheel tevreden bent met de gang van zaken.

Wanneer precies heb je de cheque opgestuurd? Is het bijvoorbeeld een cheque onder normale omstandigheden? Dan geldt namelijk een verwerkingstermijn van gemiddeld 15 werkdagen. Cheques ‘op incassobasis’ kennen geen vaste termijn en worden gemiddeld na 20 werkdagen bijgeschreven.

Mocht deze periode voorbij zijn, neem dan contact met ons op zodat wij dit officieel kunnen registreren en hier naar kunnen kijken.

Contact opnemen kan op 020 22 888 88. We zijn bereikbaar van maandag tm vrijdag 08:00–21:00 uur en op zaterdag 09:00–17:00.

Michiel
ING | Webcare

[email protected]

Heeft op 20 december 2019 om 21:05 geantwoord

personen die de cheque moeten behandelen krijg ik niet te spreken
ik krijg alleen maar standaard informatie . wat ik al weet
geef me gewoon de persoon die op die afdeling zit. dan kan ik mijn verhaal goed uitleggen.

Bericht van ING

1 jaar geleden - Mag ik uit het bericht opmaken dat het langer dan 15 of 20 werkdagen is geweest dat de cheque is opgestuurd? In dat geval ben je welkom om contact met ons op te nemen, op bovenstaand nummer. Om intern te kunnen schakelen met de juiste afdeling en persoon, zou dit het allerbeste op een doordeweekse werkdag plaats kunnen vinden. Mocht je graag gebeld willen worden, dan kan dit natuurlijk ook. Zou je kunnen zeggen wanneer je hiervoor beschikbaar bent? Vriendelijke groet, Michiel ING | Webcare

Reactie van de melder van de klacht [email protected]

1 jaar geleden - geachte Heer Mv zoals u weet heb ik op 8 12 2019 een cheque naar uw bank op gestuurd aangetekent zoals u aangeeft heb ik gebeld naar de afdeling die u op gaf, ik ben daar niet veel wijzer geworden ik heb namelijk 3 aangetekende briefen naar uw bank gestuurd. of zij mij even willen bellen. nou dat is niet gedaan ik heb dan zelf gebeld, en wat bleek, er is niks bekent van de door mij opgestuurde cheque. uw medewerkers heb ik dan ook opnieuw mijn koppie opgestuurd. ik vind dit een kwalijke zaak. het gaat hier niet over 10 euro maar over anderhalve ton. omdat mijn geld nog niet binnen is lijd ik schade ik kan mijn verplichtingen niet nakomen ik hoop dat u kontakt met mij opneemt zo snel mogelijk,want mijn vertrouwen in uw bank is nu toch wat minder met vriendelijke groet ccm vd wetering telf 0654727245

Alle klachten die gemeld zijn door [email protected]