Klacht: authenticiteit

op 14 februari 2020 over Catawiki in de categorie Veilingen

Reeds jaren aan- en verkoper op Catawiki. Nu bied ik hen 2 tekeningen van een belangrijke striptekenaar (Druillet) ter veiling aan. Hoewel ik ze 2 jaar terug op Catawiki kocht worden die nu geweigerd wegens niet bewezen authentiek ! Dit roept volgende kwesties op ;
– ik kocht via deze site al een 30-tal (dure) originelen : geen van allen zijn dus vanaf heden voldoende bewezen betreffende authenticiteit ?
– alles wat nu aangeboden wordt als authentiek kan dus later als dubieus, onvoldoende bewezen enz.beschouwd worden ?
– alles heb ik ter goeder trouw gekocht, wat is Catawiki’s verantwoordelijkheid in deze ?
– leuk detail : dezelfde expert, Louis Girard, keurde de 2 tekeningen als ‘echt’ goed, maar stelde zijn mening 2 jaar later bij. Kan dit zomaar ?

Zoals u (wie dat ook moge zijn) begrijpt voel ik me nogal belabberd hierbij.
't Zou vooreerst leuk zijn indien alle (ter goeder trouw) verzamelaars die nu verwachtingsvol wekelijks bieden hiervan op de hoogte gebracht worden via een duidelijk online Catawik platform.
't Zou tevens aangenaam zijn indien men zich bij Catawiki wat minder arrogant zou opstellen en tenminste antwoorden.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Catawiki

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Catawiki nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door DUSHAN