Klacht: Cadeau voor verjaardag ziek kind NOG steeds niet bezorgd na 2x importtarieven betalen, tientallen mails en telefoontjes

JasonK op 15 december 2021 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

ÉÉN ADVIES: VERZEND NOOIT IETS MET UPS!

Ik heb voor de verjaardag van mijn zieke zoontje een duur cadeau uit de VS besteld – dit was zijn grootste wens. Ik zou deze op tijd bezorgd moeten krijgen om op zijn verjaardag te kunnen geven als er bij UPS niet ZOVEEL mis zou gaan.

Om mijn pakket uit de VS in ontvangst te kunnen nemen moest ik importtarieven betalen van bijna 2000 euro. Dit heb ik maandagochtend gedaan via de officiële UPS link die ze naar mij hadden verstuurd en heb ik betaald via PayPal. UPS meent de betaling niet te zien, terwijl de klantenservice van PayPal zelf zegt dat de betaling van mijn kant is doorgekomen en UPS de betaling moet accepteren. Ikzelf kan de betaling niet ongedaan maken.
Meerdere keren heb ik hierover gebeld en gemaild – UPS klantenservice komt niet met een oplossing en doet er niets aan.

Vervolgens meent UPS dat de bezorger alle opeenvolgende dagen aan de deur is geweest om het pakketje te bezorgen – ik kreeg steeds bericht met ‘afleverpoging mislukt omdat er niemand thuis was’. Ik was JUIST HIERVOOR elke dag thuis met meerdere mensen en niemand had aangebeld. UPS liegt hier dus keihard over en komt nog steeds niet met een oplossing. UPS klantenservice meent dat ze geen contact kunnen opnemen met de bezorger. Hoe is dit mogelijk??? Heeft de bezorger dan geen telefoon??? Wat ben je voor bedrijf als je dit simpele punt niet een goed geregeld hebt???
Mijn zoontje zou zijn pakketje dinsdag al moeten hebben. Nu is het al vrijdag en nog steeds geen hulp van UPS. Ik ben ook voor niets al die dagen thuis gebleven zodat ik het pakketje kon aannemen, omdat er steeds stond in het systeem dat de bezorger onderweg was. Zoveel weggegooide tijd, voor niets!

Ik bied zelf een oplossing aan – nogmaals betalen voor de importtarieven met een andere betalingsmethode ([email protected]).
Ik heb zelf Rabobank en UPS heeft Abn Amro – het geld staat dus gelijk op hun rekening. Ik betaal via hun eigen link met [email protected] nogmaals bijna 2000 euro aan importtarieven. Dit is meer dan 2 uur later nog steeds niet verwerkt online en er staat nog altijd dat ik importtarieven verschuldigd ben. UPS WERKT ER DAN HELEMAAL NIETS BIJ JULLIE??

Ik bewijs van de 2e betaling mailen naar UPS en bellen. Zij menen nog steeds niet te zien dat de betaling is doorgekomen. Het geld is wel van mijn rekening gehaald. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Ze hebben mij en mijn dierbaren zoveel stress, leed en vrije tijd afgepakt! Ongelooflijk!
Ik baal onwijs dat ik mijn zieke zoontje zo hard heb moeten teleurstellen op zijn verjaardag.

IK HERHAAL: VERZEND NOOIT IETS MET UPS!

PAKKETJE VANDAAG BEZORGEN
Betaling van PayPal annuleren / eenmalig importtarieven terugstorten.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

Bericht van UPS

1 maand geleden - Beste Jason, Bedankt voor uw bericht. Het spijt ons te horen dat u niet de service heeft ervaren die we graag zouden bieden. Ons excuses hiervoor. Kunt u ons de tracking nummer van het pakket sturen? Dan kunnen we de zending inzien. Graag horen we van u terug zodat we dit zo snel mogelijk kunnen oplossen. Met vriendelijke groet, UPS Customer Service Belgium The Netherlands

UPS

Heeft op 15 december 2021 om 12:18 geantwoord

Beste Jason,

We hebben helaas verder geen bericht meer ontvangen met betrekking tot ons eerdere bericht.
Mocht u alsnog contact met ons opnemen, dan help ik u graag verder.

Ik wens u nog een prettige dag toe.

Kind regards / Vriendelijke groeten,
UPS Customer Service
Belgium The Netherlands

Alle klachten die gemeld zijn door JasonK