Klacht: C&A Kontich België

op 12 mei 2016 over C&A in de categorie Kledingwinkels

Beste,

Met deze mail hoop ik het vreselijke gevoel te kunnen loslaten van wat er mij vanmorgen in uw winkel te Kontich (België) is gebeurd, maar ook omdat ik me verplicht voel dit ergens te melden.

Ik ben altijd zeer tevreden geweest over C&A en was blij dat deze winkel terug openging, met daarnaast een Basic Fit (fitness). Ik ga zo’n 3 ochtenden per week fitnessen en spring daarna graag binnen bij C&A.

Vanochtend tussen 11 en 11:30 nam ik een shortje, een paar bloesjes voor mijn zoontjes en een rugzak naar de kassa. Ik zat op mijn gsm te kijken toen de kassierster vriendelijk zei “dat is dan 45 euro”. Ik dacht niet na over het bedrag, ik zit dan ook niet zo in met geld. De volgende klant zei nog tegen me “mevrouw er hangt een ticketje aan uw rugzak” en ik antwoordde “ja tuurlijk ik heb hem hier net gekocht!”, ze lachte en de kassierster zei niets, ik dacht er niet bij na.

Bij de uitgang begon er iets te biepen. Ik gaf meteen lachend (want het gebeurt nog wel eens dat er nog iets aanhangt wat ze vergeten weg te nemen zijn) mijn zak en de rugzak aan een medewerkster. Ze keek het kasticketje na en keek meteen beschuldigend op “deze rugzak staat ni op het kasticketje.” Ik was helemaal van slag en probeerde me te verdedigen, maar er werd niet naar me geluisterd. Ze nam me mee naar een andere medewerkster en riep luid “ze gaf me meteen de zak maar niet de rugzak!”. Dit vond ik nog het ergste omdat dit gewoon niet waar was. Ik zei nog aan de klant die nog aan de kassa stond “jij hebt me toch gezien, je zei nog iets van de rugzak?” die dit beaamde, maar hier werd allemaal niet naar geluisterd.
Er werd in de plaats van alles geopperd, wat ik me herinner is ook dat ik die rugzak wel bewust niet zal getoond hebben aan de kassa (dit werd gewoon aangenomen!).

Gelukkig kwam er toen een heel vriendelijke vrouw, ik denk de manager, die de gemoederen bedaarde en vroeg aan de kassierster of ik deze rugzak bij de kleren had gelegd of niet. De kassierster keek met grote ogen maar zei hier niets op.
De vrouw nam me mee naar haar kantoor en ik probeerde nog eens uit te leggen dat de klant achter mij had gezien dat de rugzak bij de kleren lag en dat ik echt geen reden heb om een goedkope rugzak te stelen. Zij leek mij gelukkig te geloven en gaf me de keuze om de rugzak achter te laten of te betalen, ik zag geen reden om deze niet te betalen, hoewel ik nu geen zin heb om hem ooit te gebruiken. Ik ging met haar betalen en voelde alle ogen van de klanten en medewerksters in mijn rug steken.

Ik voel me heel erg vernederd en ook heel hulpeloos. Er werd zomaar aangenomen dat ik de rugzak niet betaald had, er werd gelogen (wellicht om te dramatiseren) én er werd luid gepraat door de hele winkel heen. Ik zal nooit meer deze winkel binnenstappen, wat ik echt jammer vind. Elke keer ik zal fitnessen zal ik aan deze nare ervaring terug denken.

Ik walg echt van de manier waarop ik behandeld ben. Als er securitybeelden bestaan van deze winkel raad ik de medewerksters aan om deze eens goed te bekijken, zowel van wat er aan de kassa gebeurde als toen ik direct mijn rugzak en de C&A-zak aan de medewerkster gaf.

Ik begrijp dat diefstallen wel gebeurden in winkels als C&A, maar het aannemen van schuld, het niet willen luisteren naar het slachtoffer, het heel publiek maken dat er een “dief” in de winkel is, en het heel onaangenaam behandelen van een zeeeeer trouwe klant vind ik beneden alle peil.

Met vriendelijke groeten

Geen idee.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over C&A

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over C&A nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door JayKay3