Klacht: Bussen vertrekken (veel) te vroeg van hun haltes

op 29 november 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Zowel lijn 159 als 306 vertrekken vaak veel te vroeg van hun haltes (vaak 2 tot 5 minuten te vroeg) waardoor ik de bus al meerdere keren heb gemist, terwijl ik (ruim) op tijd bij de halte was.

Ik snap dat bussen af en toe een minuutje te vroeg zijn, maar het lijkt me niet meer dan normaal dat ze even bij de halte wachten tot ze weer op schema liggen. Sommige chauffeurs doen dit gelukkig ook, maar lang niet allemaal.

6 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

6 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

6 dagen geleden - Hallo Jur, Bedankt voor je bericht. Kun je mij nog aangeven om welke haltes het hier gaat en welke kant je op reist? Als je daarnaast ook nog voorbeelden van tijdstippen en data weet te herinneren, zou dat helemaal mooi zijn. Dan kan ik namelijk gericht melding maken van je klacht bij de teammanager in de regio. Met vriendelijke groet, ^DK Webcareteam Arriva

Reactie van de melder van de klacht JurC

6 dagen geleden - Beste, Voor lijn 306 betreft het de halte Gestelse Poort in Sint Michielsgestel, richting Den Bosch. Bij lijn 159 betreft het onder andere de haltes Heilig Hartplein en Litserstraat in Den Dungen, ook richting Den Bosch. Data en tijdstippen die ik me zo gauw kan herinneren zijn: lijn 306, 29-11-16, vertrokken om 7:14 i.p.v. 7:17 en lijn 159, 28-11-16, vertrokken om 7:25 i.p.v. 7:28. Het is al minstens 10 keer voorgekomen dat de bussen te vroeg zijn vertrokken, maar ik weet natuurlijk niet alle data en tijden nog uit mijn hoofd. Bij lijn 159 is het zelfs zo dat deze een aantal keer niet eens langs de halte is gekomen. Met vriendelijke groet, Jur Cooijmans

6 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 29 november 2016 om 12:51 geantwoord

Bedankt voor je toelichting. Dit is voldoende informatie voor mij hoor :) Ik heb je klacht intern doorgezet zodat hier actie op ondernomen wordt. Hopelijk merk je spoedig verbetering!

^DK
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door JurC