Klacht: Buslijn 11 goirle

op 27 april 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik ga met de bus naar school. Normaal hoort buslijn 11 om (bijvoorbeeld 8.18 uur) op hoogeindse weg te vertrekken vanuit goirle naar centraal station tilburg. Maar de bus is vaak 3 minuten te vroeg en vertrekt gelijk om 16 terwijl de bus pas om 18 moet vertrekken!! In die overige twee minuten kunnen mensen nog gewoon de bus halen maar doordat de bus al weg is kan dit niet!! Een bus hoort te wachten tot het vertrektijd is!!

En het klopt toch niet dat ik mijn bus mis terwijl ik gewoon optijd was bij de bushalte?!

Dat de bus wacht volgens de dienstregeling en niet eerder vertrekt dan de dienstregeling zegt.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 27 april 2016 om 19:08 geantwoord

Hallo Janne,

Ik heb even voor je gekeken. Lijn 11 behoort volgens de dienstregeling om 8.10 en daarna weer om 8.25 uur te vertrekken vanaf halte Hoogeindseweg (richting Tilburg). Wat betreft de punctualiteit kan ik nog melden dat deze halte geen tijdhalte is, wat inhoudt dat de chauffeur de oorspronkelijke vertrektijd niet pers? af hoeft te wachten. Advies in dit soort gevallen is om iets eerder dan de aangegeven vertrektijd bij de halte te gaan staan. Het verschil mag overigens niet groter zijn dan 3 minuten.

^DK
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Jannevanwezel