Klacht: Buschauffeur te laat

Yuki0ickeuchi op 03 mei 2019 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Het komt vaker voor en nu weer dat de lijn 25 van heerlen naar kerkrade gracht 3 tot 5 min te laat vertrekt omdat de buschauffeur te laat naar de bus komt tijdens een dienstwissel. Hierbij is de bus wel open maar onbemand! Iedereen kan gewoon instappen en er voor kiezen eventueel niet te betalen of in te checken voor de reis.

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden wanneer de bus optijd vertrekt vanuit heerlen en de volgende chauffeur die moet rijden klaar staat om te wisselen op het moment dat dat moet gebeuren. En niet 5 minuten te laat...

Beoordeling 2/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 03 mei 2019 om 16:56 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Yuki0ickeuchi,

Niet leuk om te lezen dat je vertraging hebt doordat de chauffeur te laat was. Begrijpelijk dat je baalt, vertraging is nooit leuk.

Uiteraard zien wij ook graag dat een chauffeur wissel precies op tijd gebeurd. Helaas is dit niet altijd mogelijk. Een chauffeur werkt namelijk via een rooster en rijdt op verschillende lijnen. Met name tijdens de spits kan het voorkomen dat een chauffeur vertraging oploopt door bijvoorbeeld drukte op de weg, een omleiding, ongeval etc. Daardoor komt de chauffeur dan iets later aan waardoor hij ook later aan zijn volgende rit kan beginnen. Een chauffeur kan er dus niet altijd iets aan doen als hij later is voor een wissel.

Ik zal je melding intern doorgeven zodat het besproken kan worden in de regio. Hopelijk ervaar je snel verbetering. Excuses voor het ervaren ongemak!

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL of via onze Facebookaccount Arriva Nederland.

Met vriendelijke groet,
Lina
Arriva Klantenservice Medewerker

Yuki0ickeuchi

Heeft op 03 mei 2019 om 17:01 geantwoord

Beoordeling 2/10 star-1 (10)

Is het dan niet alsnog een oplossing dat de vorige chauffeur de bus afsluit? Het is een eindpunt van het traject dus de bus is leeg als de chauffeur de bus verlaat..

Bericht van

5 jaren geleden - Ja, dat heb ik doorgegeven in de regio. Een bus moet altijd afgesloten worden en mag niet onbeheerd achter worden gelaten. Nogmaals excuses voor het ervaren ongemak! Met vriendelijke groet, Lina Arriva Klantenservice Medewerker

Alle klachten die gemeld zijn door