Klacht: Buschauffeur Lijn 92 18.54 uur Rotterdam rijdt door bij halte koninginneweg Zwijndrecht

op 01 mei 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Bus was al om 18.55 nog niet gearriveerd maar kwam snel de hoek om. Oorspronkelijk vertrek 18.54uur. Ik sta bij de strook onder de buspaal en pak mijn ov-chip pas uit mijn telefoonhoes en bus rijdt gewoon door. Erachteraan gerend daar de bus 1 keer per uur komt. Bus rjd langzaam door. Een autobestuurder ziet het gebeuren en seint me in te stappen om mee te rijden tot de volgende halte mogelijkheid. 2e halt na halte koninginneweg stopt de bus en ik stap uit, autobestuurder stopt voor de bus zelf! Ik sta voor de deur van de bus en moet 3 keer kloppen alvorens de buschauffeur van Arriva me aankijkt en langzaam de deur opendoet. Ik geef aan dat meneer gewoon is doorgereden. De buschauffeur haalt tergend langzaam zijn oordopjes (beiden) uit zijn oren en ik geef het nogmaals aan en aansluitend dat ik geluk had omdat ik alsnog de bus heb ingehaald. Meneer de buschauffeur lacht en zegt had je maar goed moeten staan en dat stond je niet altijd hetzelfee gezeur. Ik heb olaaysgenomen en meneer en tot op heden exacte tijd 19.07 uur moet ik naar meneer luisteren die me beledigd en naar doet. Hetzelfde gedrag wat iemand onder invloed weleens vertoont…stilte en vervolgens woorden uitbrabbelen zoals…Ja als het een leuke wereld was was het niet zo ja ja. Inderdaad kom maar op!!. En weer stilte.

Ik ben voor het eerst bang in de bus en dat door de buschauffeur zelf. Wat als de rest vd passagiers uitstappen en ik moet nog totaal zuidplein?!

Respectvol en menselijk gedrag

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 01 mei 2016 om 19:27 geantwoord

Beste Houria,

Wat jammer om te lezen dat je deze ervaring vanavond gehad hebt met en in één van onze bussen. Ik begrijp dat je er van baalt dat als je netjes bij de bushalte staat te wachten en aangeeft dat je met de bus mee wilt, je vervolgens niet op kunt stappen en de bus doorrijdt. Gelukkig kon je met een automobilist bij de volgende halte wel op de bus stappen. Ik heb je klacht intern doorgestuurd naar de teammanager in de regio zodat deze situatie met de buschauffeur besproken kan worden. Excuses voor het ervaren ongemak! Ik hoop dat je in de toekomst verbetering zult ervaren.

^MR
Webcareteam Arriva