Klacht: Bus weer eens niet op komen dagen

op 03 mei 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Dit is de 4e keer dit jaar dat een bus van arriva niet opkomt dagen op het traject Deventer-Zutphen en anders om..
Om 7.00 uur sochtens een bus vanuit Zutphen richting Deventer die uitvalt is toch wel te vervangen??
Sommige mensen wonen in een dorpje er tussenin en zijn afhankelijk van het openbaarvervoer, en moeten verder met de trein!

Of waren de buschauffeurs nog lekker koffie aan het drinken? Want optijd komen (begint bij vertrek op station) is echt drama!

Dat ze er wat aan gaan doen! Of gaan investeren zodat de klant die geen smartphone weet waar hij aan toe is..
Oudere mensen moeten maar wachten en wachten...

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Arriva

Heeft op 03 mei 2016 om 06:42 geantwoord

Hallo Inge,

Bedankt voor je bericht. Ik heb even voor je gekeken en zie dat er vanochtend twee ritten op dit traject zijn uitgevallen. Helaas zie ik er nog geen oorzaak bij vermeld staan. Omdat een uitval zich 9 van de 10 keer onverwacht aandient, is het helaas niet altijd mogelijk om ? la minute een reservebus de weg op te sturen. Zo moet er bijvoorbeeld ook een extra chauffeur aanwezig zijn die de reservebus kan besturen.

Los van de logistieke problemen die deze uitval met zich meebrengt, is het wel begrijpelijk dat het voor jou als reiziger frustrerend is dat de bus niet is op komen dagen. We bieden je onze excuses aan voor de opgelopen vertraging en het ervaren ongemak.

^DK
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Inmafa