Klacht: Bus vertrekt veel te vroeg

op 17 mei 2019 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Beste,

Ik neem regelmatig bus 1 vanaf halte nieuwe prinsenkade naar Breda centraal station. Jammer genoeg komt het regelmatig voor dat deze bus enkele minuten eerder langsrijdt om zo snel op CS te zijn. Echter vandaag sloeg echt alles! Lijn 1 die om 21.36 bij halte nieuwe prinsenkade had moeten zijn was daar maarliefst om 21.29!! Ik zag hem aankomen, zwaaide nog omdat ik nog moest oversteken, maar hij reed in een sneltrein vaart door. Ik vind het ronduit asociaal! Hier zouden we dan voor moeten betalen? Daarbij komt nog dat ik vervolgens n halfuur moet wachten op de volgende bus en zo dus de trein mis. Echt slecht en ik hoop dat de chauffeur verantwoordelijk hiervoor erop wordt aangesproken.

Als de bus gewoon de tijden rijdt die aangegeven staan.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 17 mei 2019 om 22:52 geantwoord

Beste Jreintke,

Niet leuk om te lezen dat de bus te vroeg is vertrokken. Begrijpelijk dat je daarvan baalt.

Uiteraard proberen wij zoveel mogelijk volgens dienstregeling te rijden. Als het druk is op de weg en in de bus kan dit vertraging veroorzaken, maar als het rustig is op de weg en in de bus kan het voorkomen dat een bus iets eerder bij een halte is. Daarom adviseren wij reizigers om minimaal 5 minuten van te voren bij de halte aanwezig te zijn. Meer dan 5 minuten te vroeg vertrekken is absoluut niet de bedoeling.

Je klacht heb ik intern doorgegeven in de regio. Daar wordt je klacht verder opgepakt en besproken. Wij passen altijd hoor en wederhoor toe met onze medewerkers. Excuses voor het ongemak dat je hebt ervaren doordat de bus te vroeg is vertrokken.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL of via onze Facebookaccount Arriva Nederland.

Lina
Arriva Klantenservice Medewerker

Alle klachten die gemeld zijn door Jreintke