Klacht: Bus vertrekt paar minuten eerder

op 14 september 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Geachte Arriva,

Het gebeurd de laatste tijd zo vaak dat bussen eerder vertrekken dan het aangegeven vertrekpunt. Belachelijk! Ik loop hierdoor vertraging op, terwijl ik mij keurig netjes aan de tijden houd. Dit is onwijs vervelend en zeker in de vroege ochtend!

Het gebeurd vaak bij de bushaltes:
rijnzichtviaduct, oegstgeest. Lijn 386, 20 en 21.
Vanochtend was het weer raak met lijn 386 die eerder vertrok.

Hoogachtend,

Fabian Ramayana

Als de bussen volgens de juiste dienstregeling rijden, en niet eerder! Vetraging kan gebeuren uiteraard.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 14 september 2018 om 08:53 geantwoord

Beste Fabianramayana,

Wat jammer om te lezen dat je deze ervaring hebt met onze bussen. Ik kan me voorstellen dat je hier niet tevreden over bent.

Wij proberen de tijden van de dienstregeling zo goed mogelijk aan te houden. Mocht het druk zijn op de weg of er is bijvoorbeeld een ongeval gebeurd dan kan er vertraging ontstaan. Het kan ook voorkomen dat het rustig is en dan kan het gebeuren dat een bus iets eerder bij de halte is. Aangezien het in sommige gevallen gevaarlijke verkeerssituaties kan veroorzaken mag een bus niet bij iedere halte de vertrektijd op de halte afwachten. Daarom raden we aan om minimaal 5 minuten van te voren bij de halte aanwezig te zijn.

Ik maak in ieder geval een melding in de regio met het verzoek de situatie te onderzoeken en bij de chauffeurs onder de aandacht te brengen.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina, of ons Facebookaccount. Je vindt ons onder @Arriva_NL en www.facebook.comArrivaNederland

^Jessica
Medewerker klantenservice Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Fabianramayana