Klacht: Bus te vroeg

op 13 juli 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Vanochtend om 07:30 keek ik op de app 9292 om te kijken of de bus niet eerder kwam dan normaal. Dit was het geval dus ik loop om 07:35 van huis om de bus te halen van 07:41. Ik dacht ik kijk nog een keer toen ik aan het lopen was, en wat blijkt komt de bus in eens 3a4 minuten eerder. De loop afstand van mijn huis naar de bushalte is 3 minuten. Ik ben dus bijna bij de halte zie ik de bus voorbij komen. Hierdoor kom ik dus te laat op mijn werk. Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt en was er nu wel een beetje flauw van. Het gaat om de bus lijn 114 van assen naar Leeuwarden thv bushalte boslaan te Appelscha. Dit is zeer vervelend.

Graag zou ik willen dat als de bus te vroeg bij de halte is. Gewoon bij de halte wachten tot dat het de juiste tijd is om te vertrekken

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 13 juli 2017 om 08:35 geantwoord

Beste Johanhoekstra,

Jammer om te lezen dat de bus vanochtend te vroeg is vertrokken. Ik snap dat je daar van baalt, zeker omdat je aangeeft dat het niet de eerste keer is dat je het ervaart. In het volgsysteem van de bus zie ik dat de bus inderdaad te vroeg vanaf halte Boslaan is vertrokken. Ik heb je klacht daarom intern doorgestuurd naar de regio zodat er op de punctualiteit van lijn 114 gelet kan worden. Weet wel dat we onze reizigers adviseren om minimaal 5 minuten voor voor de officiële vertrektijd van de bus bij de bushalte aanwezig te zijn.

Excuses voor het ervaren ongemak! Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina, of ons Facebookaccount. Je vindt ons onder @Arriva_NL en www.facebook.com/ArrivaNederland.

^MR
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Johanhoekstra