Klacht: Bus te laat

op 14 augustus 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik reis zo wat elke dag met de bus na mijn werk. Nu heb ik al redelijk vaak, tot bijna altijd, meegemaakt dat bus 143 naar Beekse Bergen 5 tot 10 minuten te laat is (waardoor ik vaak net te laat kom op mijn werk). Doe hier iets aan, maar dit is verder niet waar mijn echte klacht over gaat. Ik pak vanaf Vlijmen bus 136 naar centraal station Den Bosch. 136 is vaak een paar minuten te laat of te vroeg, geen probleem verder dat kan gebeuren. Maar vandaag 14-8 is de bus van 12:48 12 minuten! te vroeg gekomen, zonder te bedenken om even te wachten? 12 minuten is wel overdreven veel, hierdoor maak ik een slechte beurt op mijn werk doordat ik een uur te laat kom, en sta ik zelf een uur te wachten?

Wanneer de bussen voortaan na een paar minuten vertraging wachten. Ook zou ik het wel zo netjes vinden als mijn reis vergoed wordt tot en met mijn werk, aangezien ik ook op het werk nu al geld misloop en ik betaal voor een bus te laat. Of een gratis dagkaarten waardoor ik de volgende keer dezelfde reis gratis kan maken, en gecompenseerd wordt?

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 14 augustus 2017 om 14:13 geantwoord

Beste Jordipb,

In je bericht geef je aan dat de bus 12 minuten te vroeg bij de halte was. Aan de hand van je informatie hebben wij de gps-gegevens nagekeken. Daaruit blijkt dat deze inderdaad 12 minuten te vroeg is vertrokken.

Ik kan me voorstellen dat je baalt als je hierdoor te laat op je werk komt. Wij adviseren om reizigers om ruim voor de vertrektijd bij de halte aanwezig te zijn, maar 12 minuten eerder is erg ruim.

Je reactie heb ik doorgestuurd naar de regio waar dit verder wordt onderzocht en wordt besproken met de chauffeur.

Via deze weg kan ik geen uitspraken doen over een mogelijke vergoeding. Op de website https://www.arriva.nl/noordbrabant/service-contact/niet-tevreden-geld-terug.htm kun je een restitutieverzoek indienen.

^SM
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Jordipb