Klacht: Bus stopt niet voor mijn

op 03 juli 2019 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Toen ik dinsdagmorgen met bus naar Varsseveld wordt om 8:40 uur. Stond woelig op tijd bij de bushalte. Maar toen bus aan Kwam reed die gewoon voorbij. Dus toen ik gelukkig nog wel bus half uur later nemen.

Volgend behoort de buschauffeur. Gewoon naar bushaltes te kijken of wel iemand staat

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 03 juli 2019 om 19:55 geantwoord

Beste A1s42wXd6,

Wij begrijpen uit jouw reactie de bus je halte voorbij is gereden terwijl je daar stond te wachten. Dit is vervelend en wij bieden je hiervoor onze excuses aan.

Het voorbij rijden van een halte kan verschillende oorzaken hebben. Er was bijvoorbeeld geen plaats meer in de bus of de chauffeur heeft je niet bij de halte opgemerkt.

Jouw reactie sturen wij door naar de vestiging, waar deze verder wordt uitgezocht. Als blijkt dat het de fout van de chauffeur is, dan wordt hij of zij hierop aangesproken. Als de bus vol was, volgen wij de komende periode deze rit op dit tijdstip om vast te stellen of er een aanpassing moet plaatsvinden in de dienstregeling. Indien nodig wordt er een extra bus ingezet.

Graag attenderen wij je er op dat onze chauffeurs alleen stoppen bij de haltes waar passagiers bij de halte staan en duidelijk door middel van hand opsteken aangeven dat ze mee willen. Wanneer je niet je hand opsteekt is het onze chauffeurs niet duidelijk dat je met zijn of haar bus mee wilt.

Wij danken je ten slotte voor jouw reactie. Dit stelt ons in staat onze kwaliteit te bewaken en te verbeteren.

Heb je in de toekomst een vraag of een klacht? Neem dan contact op via Twitter @Arriva_NL of via onze Facebookpagina Arriva Nederland. Op arriva.nl vind je onze overige contactmogelijkheden.

^Wouter
Medewerker Klantenservice Arriva