Klacht: Bus rijdt halte voorbij

op 07 juni 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Gister op dinsdag 6 juni zat ik te wachten bij de bushalte Den Ooiman in Doetinchem om naar Doetinchem centraal toe gaan. Dit was voor de rit om 15:32. Deze had 4 min vertraging maar dat maakte niet uit voor mij. Wanneer de bus eraan kwam, stak ik mijn hand op omdat ik bang was dat de chauffeur me zou missen. Echter reed ze me zo voorbij terwijl ze recht in mijn ogen keek en chagrijnig haar schouders op trok naar mij.

Vandaag vroeg ik voor de zekerheid aan de chauffeur die van Doetinchem centraal naar de bushalte Den Ooiman reed of de halte van gister wellicht vervallen was. Meneer gaf aan dat niet het geval was en dat het niet de bedoeling is dat ze me zomaar voorbij rijd. Van hem kreeg ik ook te horen dat ik een klacht kon vermelden over dit soort gedrag.

Ik zou graag willen weten wat haar reden was tot dit gedrag. Want als ze me niet zag was het geen probleem geweest maar ze keek me gewoon recht in de ogen en schudde haar schouders alsof ik haar iets had misdaan terwijl ik alleen m'n hand opstak zoals het hoorde.

Verder zou ik willen dat ze dit niet meer doet. Dit kan namelijk iemands dag goed verpesten.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

7 maanden geleden - Beste, Niet leuk om te lezen dat de bus jou voorbij is gereden terwijl je hebt aangegeven dan je mee wou. Begrijpelijk dat je hiervan baalt. Excuses voor het ervaren ongemak. Ik wil je klacht graag doorgeven aan de vestiging zodat het verder uitgezocht kan worden. Zou je dan nog aan kunnen geven om welke lijnnummer het gaat die jou voorbij is gereden? Met vriendelijke groet, ^LH Arriva Webcareteam

Reactie van de melder van de klacht Lalalaa

7 maanden geleden - Het was toen lijn 29, en het gebeurde op maandag 6 juni. Sorry voor het typefoutje. Bedankt voor jullie hulp en moeite, ik waardeer dit !

Bericht van Arriva

7 maanden geleden - Bedankt voor je reactie. Klachten over het gedrag van onze medewerkers nemen wij uiterst serieus. Ik heb je klacht doorgestuurd naar de vestiging waar dit verder wordt uitgezocht en wordt besproken met de desbetreffende chauffeuse. Wij passen altijd hoor en wederhoor toe met onze chauffeurs. Wij verwachten van hen dat zij betrokken zijn en al het mogelijke ondernemen om reizigers een optimaal reiscomfort te bieden. Zodra ik meer weet hoor je het van mij! Met vriendelijke groet, ^LH Arriva Webcareteam

Arriva

Heeft op 08 juni 2016 om 13:46 geantwoord

Goedemiddag,

Naar aanleiding van jouw klacht heb ik inmiddels een reactie van de teammanager uit de regio ontvangen. Hij heeft dit voorval met de betreffende chauffeur besproken. Er blijkt sprake te zijn geweest van miscommunicatie. De chauffeur had te laat door dat je meewilde omdat je in het bushokje zat. Naar aanleiding van dit gesprek biedt de collega uit de regio zijn excuses aan voor het ongemak wat je gisteren ervaren hebt.

^DK
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Lalalaa