Klacht: Bus rijdt gewoon door & bij uitchecken volgende bus stond “incheck ok”

op 08 augustus 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Normaliter kom ik om 7.05 uur in Meerssen aan vanuit Heerlen met de sneltrein. Dan moet ik altijd 25 minuten wachten totdat de bus aankomt en vertrekt richting Maastricht Aachen airport, dit gegeven is al vervelend. Echter zit zo eenmaal de dienstregeling in elkaar. Maar dat bus 30 (om 07.26 uur) gewoon doorrijdt gaat mij te ver. En al helemaal omdat de buschauffeur van lijnbus 52 niet naar zijn collega wilde bellen om aan te geven dat hij/zij niet was gestopt. Hierop heb ik 55 minuten moeten wachten (vanaf aankomst op station Meerssen) totdat ik de bus kon nemen. Eenmaal in de bus heb ik zoals altijd ingecheckt, echter toen ik uit wilde checken op de bestemming zag ik dat de melding “incheck ok” naar voren kwam. Heel raar….

Ik ben pas tevreden wanneer een duidelijke verklaring komt waarom de buschauffeur in kwestie doorreed en waarom het mis ging met in- en uitchecken.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

1 week geleden - Beste tomm123, Niet leuk om te lezen dat jij vanochtend niet met lijn 30 mee kon reizen omdat deze jou voorbij is gereden. Begrijpelijk dat je daar van baalt. Ik wil je klacht over het voorbij rijden graag intern doorsturen naar de regio zodat de situatie besproken kan worden, maar heb je dan nog informatie over bij welke halte je voorbij bent gereden? Was het voor de buschauffeur duidelijk dat je met de bus mee wilde door bijvoorbeeld je hand op te steken? Als jij door het niet goed inchecken extra kosten hebt gemaakt kun je een restitutieverzoek via het contactformulie op de website indienen: https://www.arriva.nl/consumenten/service-contact/contact-met-arriva-1/contactformulier.htm. Ik hoor graag van je. Met vriendelijke groet, ^MR Webcareteam Arriva

Reactie van de melder van de klacht tomm123

1 week geleden - Hallo, Het ging om de bushalte bij station Meerssen. Ik denk dat de buschauffeur het niet doorhad dat ik mee wilde. Dit omdat normaliter de bus altijd even stopt en dan loop ik naar de bus. Maar vanochtend reed ie helaas meteen door voordat ik hem nog zag. Mijn hand had ik te laat opgestoken. Groeten, Tom

Bericht van Arriva

1 week geleden - Beste tomm123, Dank je. Ik heb het intern doorgezet. Zodra wij een antwoord ontvangen, hoor je meer van ons. Met vriendelijke groet, ^WB Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door tomm123