Klacht: bus rijd niet meer langs de halte

op 24 november 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Voor de 3e keer deze week, snijd de bus een deel af en slaat dus mijn bushalte over. Hierdoor mis ik belangrijke lessen en mis ik toetsen waar ik dus gelijk een herkansing voor gebruiken moet. Als de bus vol zit snap ik dat ik er niet meer bij kan maar dan is het toch wel zo menselijk en zo sociaal om even langs te rijden en te laten zien dat de bus vol zit? of is dat teveel gevraagd voor de gemiddelde buschauffeur van tegenwoordig? Ik (met nog een hoop andere die om 7:45 staan te kou lijden bij een bushalte waar geen bus komt) vind dat dit niet kan. En buiten gewoon asociaal is.

Als de bus langs komt op de tijden dat hij hoort langs te komen en niet dat ik de bus in de verte zie rijden en dat hij de halte over geslagen heeft.

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

2 weken geleden - Hallo Roy den Dekker, Dat is niet leuk om te lezen. Zowel het moeten gebruiken van je herkansingen als in de kou staan, zonder te weten wat er precies aan de hand is, is zeker niet de bedoeling. Ik ga even voor je uitzoeken wat er aan de hand is. Zou je mij kunnen vertellen: - wanneer dit gebeurde? - bij welke halte? - om welke lijn het precies gaat? - hoe laat dit gebeurde? Ik zie dat je het tijdstip 07:45 noemt. Ik hoor graag van je. Met vriendelijke groet, ^AM Arriva Webcareteam

Reactie van de melder van de klacht Roydendekker

1 week geleden - lijn 121 van gorichem naar den bosch. Deze lijn schijnt 's morgensvroeg zo druk te zijn dat de buschauffeur onze halte overslaat.. dit gaat om de halte Schmitzstraat in Veen. tijdstip inderdaad 7:45

Arriva

Heeft op 01 december 2016 om 15:36 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor je aanvullende informatie. Het klopt inderdaad dat de chauffeur de halte soms overslaat als de bus te vol is. Er kunnen dan immers geen passagiers meer bij. Excuses hiervoor.
Vanaf 11 december zijn de extra bussen in de ochtendspits onder lijnnummer 621 in de nieuwe dienstregeling 2017 opgenomen. Ook in de middagspits zijn de huidige versterkingen vanaf 's-Hertogenbosch om 15:35 en 16:35 onder lijnnummer 621 als vaste rit in de nieuwe dienstregeling opgenomen.

Ik ga er daarom vanuit dat je vanaf 11 december verbetering ervaart.

^YZ
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Roydendekker