Klacht: Bus rijd door rood

op 02 augustus 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Brabant liner 401 2 augustus paar minuten voor half 9 in de avond: staat voor het stoplicht te wachten op het jaarbeursplein. je hebt daar twee stoplichten, waar de bus vertrek maar het gaat om de het tweede stoplicht dan staat de bus pal naast het NH te wachten. Liep een voetganger iets voor mij en ik wilde ook oversteken maar de bus tutters kei en kei hard en vertrok met harde snelheid Met een gefrustreerde gezette kale buschauffeur met donkere bril. Andere voetganger die iets voor mij liep moest hard versnellen om maar de overkant te komen. Bij mij reed hij vlak voor mij neus nadat ik 1 stap op de weg zetten. Hij keek niet op of om ik scheuwde nog het is groen! Hij kan dat ook duidelijk zien op de plek waar hij stond te wachten voordat hij vertrok , als hij naar recht kijkt ziet hij een groen licht voor voetgangers En hij heeft dan door zijn rode licht gereden Wellicht zicht problemen, laat je ogen checken!!! Ik ben naar voetganger voor mij gerent , zij was erg geschrokken!!! Wat een idioot!!!! en dan zo assiocaal hard wegrijden waardoor wij beide geschept konden worden , en dat keu en kei hard toeteren Schrikt je dood! wat een verknipte gast

Laat zijn ogen testen, gevaarlijk!

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 02 augustus 2017 om 21:41 geantwoord

Beste Sylvie Kaat,

Niet leuk om te lezen dat dit je ervaring is geweest met lijn 401. Begrijpelijk dat je flink bent geschrokken. Het is uiteraard niet de bedoeling dat bussen door rood rijden.

Je klacht heb ik intern doorgegeven in de regio. Daar zal het verder opgepakt en uitgezocht worden. Wij passen altijd hoor en wederhoor toe met onze medewerkers. Wij verwachten van hen dat zij betrokken zijn en al het mogelijke ondernemen om reizigers een optimaal reiscomfort te bieden. Daarnaast staat de veiligheid van onze passagiers en medeweggebruikers bij ons op de eerste plaats.

Excuses voor het ervaren ongemak en hopelijk ben je een betje van de schrik bekomen. Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland of ons online contactformulier: https://bit.ly/.

^LH
Arriva Webcareteam

2 weken geleden - Ik heb bericht ontvangen dat deze klacht over Arriva is afgesloten door de melder van de klacht.

Heeft op 02 augustus 2017 om 21:44 geantwoord

Snelle reactie, voor mij het belangrijkste dat er met deze meneer hartig gesproken gaat worden Buslijn tijd en omschrijving van meneer moet dit te achterhalen zijn Bedankt verder

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

2 weken geleden - Beste Sylvie, Dat is zeker te achterhalen en dat gaat aan de hand van de door jou gegeven details ook zeker lukken. Geen dank, dat is ons werk ;-) . Jij bedankt voor het melden. Met vriendelijke groet, ^SH Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Sylvie Kaat