Klacht: Bus reedt voor onze neus weg

op 26 mei 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Op zondagochtend 15 mei 2016 stonden mijn twee vrienden en ik (samen met nog een heel stel feestgangers) om half 4 bij de bushalte Prinsenkade in Breda te wachten op nachtbus 871 richting Rotterdam om ons thuis te brengen na een avondje feesten. Volgens de informatie op de borden en op 9292OV.nl zou deze bus om 3:41 uur komen.

Echter, om 4 uur was er nog steeds geen bus geweest. Dit komt wel vaker voor op deze lijn, dus wij zijn geduldig bij de paal die de bushalte aangeeft blijven wachten. Om 4.10 kwam de bus dus zijn we wat verder naar de stoeprand gaan staan.

Tot onze grote verbazing en ontsteltenis reedt de bus met vrij hoge snelheid gewoon de halte voorbij! We hebben nog geprobeerd erachter aan te rennen, maar helaas ging de bus te snel om hem te voet in te halen.

Door deze niet zo handige actie van uw buschauffeur hebben wij een taxi van Breda naar Dordrecht moeten nemen voor een tarief van 60 EUR.(zie bijlage) in plaats van het tarief van 8 EUR per persoon voor de nachtbus.

U begrijpt wellicht dat wij aardig verbolgen zijn over dit feit, zeker gezien de bus helemaal leeg was.

Graag zie ik uw reactie met een passende oplossing binnen een redelijke termijn, doch uiterlijk binnen 14 kalenderdagen tegemoet.

Veronique Verwaart

Een redelijke oplossing lijkt mij dat de kosten van de taxi aan ons worden terugbetaald, minus de kosten die wij voor de nachtbus kwijt zouden zijn geweest.

Dit zou neerkomen op een bedrag van 36 EUR.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

11 maanden geleden - Beste Veronique, Niet leuk dat jij, je vrienden en nog een stel feestgangers niet met de bus mee konden terwijl er op de halteborden aangegeven stond dat de bus om 3:41 uur zou vertrekken. Ik begrijp dat jij en je vrienden er van balen dat jullie uiteindelijk niet met de bus naar huis konden en de taxi moesten nemen. Ik ga er intern melding van doen dat de bus van 3:41 niet op is komen dagen en de volgende bus jullie bij de halte voorbij is gereden. Helaas kan ik niets betekenen in een tegemoetkoming van taxikosten die gemaakt zijn. Taxi kosten vallen onder gevolgschade, Arriva is hier niet voor verantwoordelijk. Deze kosten worden dan ook niet vergoed. Excuses voor het ervaren ongemak en ik hoop dat jij en je vrienden in de toekomst verbetering ervaren met lijn 871 en jullie na het uitgaan wel met de bus naar huis kunnen. Met vriendelijke groet, ^MR Webcareteam

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 26 mei 2016 om 14:00 geantwoord

Intern melding gedaan dat de bus volgens de haltevertrekborden om 3:41 uur had moeten vertrekken maar deze bus nooit heeft gereden. Ook melding van gemaakt dat de volgende bus die langs de halte is gereden de reizigers niet heeft meegenomen. Hopende dat dit in de toekomst niet nogmaals zal gebeuren.

Alle klachten die gemeld zijn door manyang904