Klacht: Bus reed mij bijna van de weg

op 30 december 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Geachte,

Vanmorgen toen ik naar mijn werk reed, werd ik bijna van de weg gedrukt door een lijn 4 bus, mits ik zelf niet had geremd. Dit ging om een lijn 4 bus in Dordrecht rond de tijd 06.50 van de Vrieseweg na de Oranjelaan. De bus reed op de buitenste baan en ik de binnenste baan. De bus had alle ruimte om zijn bocht te maken vanaf de vrieseweg na de oranjelaan maar blijkbaar wou de chauffeur meer ruimte en zag hij/zij mij niet? Op het moment dat ik de bus dichterbij zag komen moest ik flink op mijn rem trappen om te voorkomen dat de bus niet in mij zijkant reed. Dit bracht mij en de passagiers in een gevaarlijke situatie.

Dat de desbetreffend chauffeur wordt aangesproken op zijn rij gedrag.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 30 december 2017 om 10:05 geantwoord

Beste Jpleon,

Wat schrikken dat je bijna tegen de bus aan zat! Een bus is net als een vrachtwagen een groot voertuig en wijkt daarom flink uit in een bocht. Het advies aan het verkeer is daarom om zo veilig mogelijk te passeren en niet binnen zijn bocht te rijden. Ik stuur je melding ook ter evaluatie door naar de regio.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina, of ons Facebookaccount. Je vindt ons onder @Arriva_NL en www.facebook.com/ArrivaNederland

Nina
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door jpleon