Klacht: bus niet op komen dagen, geen overstap

op 04 september 2015 over Syntus in de categorie Openbaar Vervoer

Gisteren (3 september) stond ik ’s morgens om iets voor 8 uur op de bus te wachten in barneveld bij de bushalte aan de vellerselaan. Ik moest met de buurtbus naar de Glind en op 9292 had ik van tevoren de dichtsbijzijnde bushalte gecheckt. Om 8:04 zou de buurtbus langs de Vellerselaan komen. Iets voor 8 uur stond ik al bij de bushalte geduldig op de bus te wachten. Ik was goed op tijd dus ik zou hem in ieder geval niet kunnen missen. De tijd verstreek, het was allang 8:04 geweest maar geen bus. Daar stond ik dan met mijn goede gedrag, verdikkie op mijn allereerste stagedag komt er geen bus. Hoe moest ik in vredesnaam ooit op tijd komen in de Glind waar alleen een buurtbus komt? In ieder geval niet met Syntus. Uiteindelijk heb ik een bekende uit barneveld gebeld die mij in de Glind gebracht heeft waardoor ik nog net op tijd was voor mijn eerste stagedag. Vervolgens ben ik ’s middags op weg naar Elspeet. Ik nam de 205 vanuit Barneveld en stapte over op de Punt in Voorthuizen op de 102. De 102 was veel te laat. Dat vind ik opzich niet erg maar ik wil wel graag mijn overstap kunnen halen op de wittenberg. Zodra de 102 aankwam tegen de buschauffeur gezegd dat ik over wilde stappen op de 112. Prima, hij zou het even doorgeven. Dat heeft hij ook 2 keer gedaan, dat heb ik gehoord. Vervolgens komen we aan op de wittenberg, slechts 3 minuten te laat omdat die beste buschauffeur zo goed doorreed, wat denk je? 112 weg. Nou geloof me beste syntus, ik was woedend. Om 6 uur moest ik werken en die 112 komt maar 1 keer per uur. Dat betekent dus dat ik een uur kon gaan wachten op de volgende bus én dat ik veel te laat kwam op mijn werk. Zulke grappen hoef ik niet vaak uit te halen want dan heb ik snel geen werk meer. Ik betaal voor mijn busreis, terecht en geen probleem. Maar zorg dan wel dat de reis die mij beloofd word op 9292 ook waar gemaakt kan worden. En wat ik me nog afvraag: Gaat die buurtbus iedere donderdagmorgen om 8:04 niet langs vellerselaan komen of was dat éénmalig?

Wanneer ik de reis maak die mij op 9292 beloofd wordt.

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Syntus

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Syntus nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door eve1996